Sunday 30 June 2013

ေနာ္စင္သီယာ၀င္း ၂၆ႏွစ္ ၀ါသနာ လူ႔အခြင့္အေရးတက္ႂကြလႈပ္ရွားမႈ ပညာ BA (ျမန္မာစာ) ဘြဲ႔ရ


က်မက မြန္ျပည္နယ္၊ က်ဳိက္မေရာၿမိဳ႕နယ္၊ ၀ါးျပန္ကုန္းရြာကပါ။ ေမြးခ်င္းေမာင္ႏွမ ၄ေယာက္ရွိၿပီး က်မကေတာ့ ဒုတိယေျမာက္ သမီးျဖစ္ပါတယ္။ အေဖက ဆံုးသြားၿပီး အေမပဲ ရွိေတာ့တယ္။ ငယ္တုန္းကေတာ့ က်ဳိက္မေရာမွာ တတိယတန္းအထိေနၿပီး က်ဳိေကၠာ္ကို ေက်ာင္းေျပာင္းေနတယ္။ ၅တန္းအထိပဲ။ အဲဒီကေနတဆင့္ ပုသိမ္ကို ထပ္ေျပာင္းၿပီး ၁၀တန္းေအာင္တဲ့အထိပဲ။ က်မက ၂၀၀၈-၂၀၀၉ခုႏွစ္ စာသင္ႏွစ္မွာ ၁၀တန္းေအာင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာစာ ဘာသာရပ္ကိုယူၿပီး အေ၀းသင္နဲ႔ ေက်ာင္း တက္ေနတုန္း ၂၀၀၉ခုႏွစ္မွာပဲ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္က ဖြင့္တဲ့ ကရင္အမ်ဳိးသမီးအစည္းအ႐ံုး(KWO)ေက်ာင္းကို တက္တယ္။ အဲဒီေက်ာင္းမွာ လူ႔အခြင့္အေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ အဂၤလိပ္၊ ကြန္ပ်ဴတာ စတဲ့ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ ဘာသာရပ္ေတြကို သင္ၾကားခြင့္ရတဲ့ အတြက္ က်မအေနနဲ႔ အသိပညာနဲ႔ ဗဟုသုတေတြ အမ်ားႀကီးရခဲ့ပါတယ္။

က်မက သီခ်င္းဆိုတာ၊ ခ်က္၊ က်ားကစားတာ အရမ္း၀ါသနာပါတာ။ ဒါေတြက စိတ္ေပ်ာ္ေအာင္အတြက္ပဲေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ တစ္ခုက က်မ KWO ေက်ာင္းကိုတက္ရင္း အမ်ဳိးသမီးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အခြင့္အေရးကို ပိုၿပီး စိတ္၀င္စားလာတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ မွာလည္း အမ်ဳိးသမီးေတြ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ဳိးေဖာက္ခံရတာ အမ်ားႀကီးရွိေနတာကို သိေနရေတာ့ အမ်ဳိးသမီးအခြင့္အေရးနဲ႔ လႈပ္ ရွားမႈေတြ လုပ္ဖို႔ က်မဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္။ KWO ေက်ာင္းကို တႏွစ္တက္ေရာက္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ KWO အဖြဲ႔အစည္းမွာပဲ အလုပ္ ျပန္၀ိုင္းလုပ္တယ္။ ၂၀၁၂ခုႏွစ္မွာေတာ့ ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ လႈပ္ရွားေနတဲ့ ကရင္အမ်ဳိးသမီးမ်ားဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအဖြဲ႔(KWEG)ထဲကို အလုပ္၀င္လုပ္တာ အခုထိပါပဲ။ ဒီအဖြဲ႔မွာ အမ်ဳိးသမီးအခြင့္အေရးအတြက္ အဓိကထား လုပ္တယ္ဆိုေပမယ့္ အျခားလူမႈေရးေတြ လည္း လုပ္ပါတာမို႔ ကိုယ္၀ါသနာပါတဲ့ အလုပ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ က်မေပ်ာ္တယ္။

လူငယ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ က်န္ကိုယ့္ကရင္လူငယ္ေမာင္မယ္ေတြကို က်မေျပာခ်င္တာက ျပည္တြင္း ျပည္ပနဲ႔ ဒုကၡသည္စခန္း မွာရွိတဲ့ လူငယ္အားလံုး စာႀကိဳးစားၾကပါလို႔ က်မတိုက္တြန္းခ်င္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ က်မတို႔ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္တည္ေဆာက္ဖို႔ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးက ပညာေရးအဆင့္အတန္းျမွင့္ဖို႔က လိုအပ္တယ္ေလ။ ေနာက္ လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာေတြ ႀကိဳးစား တဲ့အခါမွာ ႐ိုး႐ိုးသာမန္တစ္ေယာက္ျဖစ္လာဖို႔ပဲ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ပညာရွင္ႀကီးျဖစ္တဲ့အထိ ႀကိဳးစားၾကၿပီးေတာ့ ကိုယ့္လူမ်ဳိးကို ျပန္ၿပီး အက်ဳိးျပၾကပါလို႔ လူငယ္မ်ားရဲ႕ စကားလက္ေဆာင္က႑ကေန က်မ အားေပးလက္ေဆာင္စကား ပါးပါရေစ။


0 comments: