Tuesday, 15 January 2013

ႏုိင္ငံအတြင္း မူလတန္းပညာ ဆံုးခန္းမတိုင္ေသာ ေဒသမ်ားတြင္ တနသၤာရီက ထိပ္ဆံုးတြင္ရွိ

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ မူလတန္းပညာ ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ သင္ၾကားႏုိင္ျခင္း မရွိဆံုးေဒသမွာ တနသၤာရီတိုင္း ေဒသႀကီး ျဖစ္ေၾကာင္း Heinrich Boll Alumni Association မွ ပညာေရးသုေတသန စာတမ္းရွင္ ေဒၚစႏၵာေက်ာ္က ေျပာသည္။ ေရႊဂံုတိုင္ရွိ ေတာ္ဝင္ႏွင္းဆီခန္းမ၌ ဇန္နဝါရီလ ၆ ရက္တြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ ျမန္မာ့သုေတသန ျပတင္းပိုစတာျပပြဲႏွင့္ ေဟာေျပာေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ပညာေရးဆုိင္ရာ စာတမ္းရွင္ ေဒၚစႏၵာေက်ာ္က ယင္းကဲ့သုိ႔ ထည့္သြင္းဖတ္ၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ “ယူအင္န္ဒီပီ၊ တျခားအဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုနဲ႔ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးတုိ႔ ပူးေပါင္းထုတ္ေဝတဲ့ Indicated Household Living in Myanmar (2009-2010) အရ တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီးဟာ ပညာေရး ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ သင္ၾကားႏုိင္ျခင္း မရွိဆံုးေဒသတစ္ခု ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္” ဟု ယင္းကေျပာသည္။ ယင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ထားဝယ္တကၠသိုလ္မွ ဆရာတစ္ဦးက “ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာက ပညာေရးပိုင္း စိတ္ဝင္စားမႈ အားနည္းတယ္။ မူလတန္းအဆင့္ေတာင္ မၿပီးၾကဘူး။ ထိုင္းနဲ႔နီးေတာ့ အဲဒီကိုထြက္ဖုိ႔ပဲ အားသန္ၾကတယ္။ ဟိုဘက္က တစ္ေန႔လုပ္ရင္ ဘတ္ ၁၅၀၊ ၂၀၀ ေလာက္ရတယ္။ ဒီမွာလဲရတာခ်င္း တူေပမယ့္ မစုႏုိင္ဘူး။ လူေနမႈနဲ႔ အပန္းေျဖ ေဖ်ာ္ေျဖေရး ပိုေကာင္းေတာ့ သြားၾကတာ မ်ားတယ္။ ထားဝယ္မွာက ေရာ္ဘာ၊ ဥယ်ာဥ္ၿခံလုပ္ငန္း၊ ေရလုပ္ငန္းေတြ ရွိတယ္။ ဟိုဘက္ႏုိင္ငံမွာ အလုပ္လုပ္ ေငြစု၊ ျပန္လာရင္ ဒီမွာ ဥယ်ာဥ္ၿခံဝယ္ၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံၾကတယ္။ ပညာေရးထက္ကို ေငြရွာဖို႔ပဲ စိတ္ဝင္စားၾကတယ္” ဟု ဆုိသည္။ ယင္းအျပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ေက်ာင္းမ်ား တိုးခ်ဲ႕ဖြင့္လွစ္မႈ နည္းပါးရျခင္းသည္ တက္ေရာက္သင္ၾကားမည့္ ေက်ာင္းသားဦးေရ မျပည့္မီျခင္း၊ ပညာဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ သင္ၾကားရျခင္း မရွိဘဲ ေက်ာင္းထြက္လုိက္ရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း အဆုိပါစာတမ္းရွင္က ဆုိသည္။ ယင္းေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ား အရ ပညာဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ သင္ၾကားရျခင္း မရွိသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားတြင္ သူငယ္တန္း၊ စတုတၳတန္း၊ အ႒မတန္း၊ နဝမတန္း ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အမ်ားဆံုးျဖစ္ေနေၾကာင္း ယင္းစာတမ္းအရ သိရသည္ဟု ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၁၇ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာတိုင္း(မ္) ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ By Khit Lu Nge

0 comments: