Thursday 29 September 2011

မိုး

ေန႔သစ္ ၊ September 27, 2011
မိုးရာသီကို ေရာက္လာျပန္ၿပီ။ ဒီလို မိုးေတြရြာေနတာကိုျမင္တိုင္း က်မ မိုးကို သတိရေနမိတယ္။ မိုး က်မတို႔ကို ခဲြခြါသြား တာေတာင္ ႏွစ္အခ်ဳိ႕ ရိွေနၿပီပဲ။ က်မနဲ႔ မိုး စေတြ႔တဲ့ အေျခအေနေတြကို ျပန္ျမင္ေယာင္ေနမိတယ္။

က်မ မိုးနဲ႔ စေတြ႔တာက နယ္စပ္ၿမိဳ႕ေလးတၿမိဳ႕ရဲ႕ စည္ကားလွတဲ့ ေစ်းတခုမွာပါ။ “မိုးေရ မိုး ..” အသံလာတဲ့ဘက္ကို က်မ လွည့္ၾကည့္မိလိုက္တယ္။ က်မျမင္ကြင္းထဲကို မိန္းကေလးတေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္။ ကိုယ္က်ပ္အက်ႌ လက္တို၊ ဂုတ္ေပၚမွာဝဲေနတဲ့ သူ႔ဆံပင္နက္ေတြနဲ႔ စကပ္္ရွည္အက်ပ္ဝတ္ထားတဲ့ မိန္းကေလးတေယာက္။ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ မ်က္ႏွာေလးေၾကာင့္ က်မ သူ႔ကို ေငးၾကည့္ေနမိတယ္။ သူက က်မ ရပ္ေနတဲ့ဘက္အတိုင္း ေလွ်ာက္လာပါတယ္။ က်မ သူ႔ကို ဆက္ေငးၾကည့္ေနမိတယ္။ သူကလဲ က်မၾကည့္ေနတာကို ျမင္သြားသလိုပါပဲ၊ ကာလာေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ေလးခ်ယ္ထားတဲ့ သူ႔မ်က္ႏွာ က်မဘက္လွည့္လာၿပီး က်မကို ျပံဳးျပပါတယ္။ က်မလဲ သူ႔ကို ေခါင္းၿငိမ့္ႏႈတ္ဆက္လိုက္တယ္။ လူေတြက သူ႔ကို ဒီလို ၾကည့္ေနက်ပဲ ထင္ပါတယ္၊ သူ႔အျပံဳးက ဒီေလာက္ သဘာဝက်တယ္။ သူ႔အျပံဳးကို က်မ အခုခိ်န္ထိ မွတ္မိ ေနတယ္။ အဲဒီတုန္းက သူ႔နာမည္ မိုး ဆိုတာကိုပဲ က်မ သိလိုက္တာပါ။ သူနဲ႔ စကားတခြန္းမွ မေျပာျဖစ္ပါဘူး။

မိုးကို ဒုတိယအႀကိမ္ေတြ႔တာက သင္တန္းတခုမွာပါ။ အဲဒီတုန္းက သင္တန္းတခုမွာ စကားျပန္လုပ္ဖို႔ က်မ ေရာက္ေန တာပါ။ သင္တန္းတက္မလို႔လာတဲ့ မိန္းကေလးတစုထဲမွာ က်မ မိုးကို ေတြ႔လိုက္တယ္။ မိုး က်မကို ျပံဳးျပႏႈတ္ဆက္ ေနပါ တယ္။ က်မလဲ သူ႔ကို ျပန္ႏႈတ္ဆက္လိုက္တယ္။ ဒီသင္တန္းဟာ က်န္းမာေရးသင္တန္းဆိုတာကိုေတာ့ က်မသိပါတယ္။ ဒီမိန္းကေလးတစုဟာ ဒီသင္တန္းနဲ႔ ဘယ္လို ပတ္သက္ေနတယ္ဆိုတာ က်မ နည္းနည္းမွ မသိပါဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ အလုပ္ ဟာ ျပည့္တန္ဆာလို႔သိရေတာ့ က်မ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္။ ဒီလို ႏုပ်ဳိလွပသြက္လက္ေနတဲ့ မိန္းကေလးတစု ဘာလို႔ ဒီအလုပ္ကို လုပ္ရတယ္ဆိုတာကိုလဲ ဘယ္လိုမွ စဥ္းစားမရပါ။ ဒီသင္တန္းရက္ေတြမွာ သူတို႔နဲ႔ ဆက္ဆံရင္း ဒီကေလးမ ေလးေတြ အမ်ားစုဟာ စာမတတ္တာကိုုုု အံ့ၾသႀကီးစြာ သိလိုက္ရတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆို ကိုယ့္နာမည္ကိုေတာင္ မေရးတတ္ ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ မိုးရဲ႕လက္ေရးေတြကေတာ့ ဝိုင္းစက္လွပေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ မိုးက သင္တန္းမွာ လိုအပ္တဲ့မွတ္တမ္း ေတြ ကူလုပ္ေပးပါတယ္။ က်မနဲ႔ မိုးဟာ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ရင္းႏွီးလာခဲ့တာပါ။

မိုးက သူ႔အေၾကာင္း က်မကို ဒီလိုေျပာျပပါတယ္။

မိုးက ၿမိဳ႕ႀကီးတၿမိဳ႕မွာ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့တာပါ။ အေဖအေမကလဲ ဝင္ေငြမဆိုးပါဘူး။ မိုးမွာ ေမာင္တေယာက္နဲ႔ ညီမတ ေယာက္ ရိွတယ္။ မိုးက သမီးႀကီးေပါ့။ မူလတန္း အလယ္တန္းေက်ာင္းသူဘဝမွာ စာေတာ္ခဲ့သလို ဆရာရဲ႕ တပည့္ ေကာင္း၊ မိဘရဲ႕ သမီးအလိမၼာေလးပါ။ မိုးမွာ အလြန္ခင္ရတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစုလဲ ရိွပါတယ္။ ဒီသူငယ္ခ်င္းေတြဟာ မိုးနဲ႔ ညီအကို ေမာင္ႏွမ အရင္းေတြလို ခ်စ္ခင္သလို မိုးရဲ႕ေမာင္နဲ႔ညီမေလးေတြကိုလဲ ဂ႐ုစိုက္ျကပါတယ္။ ဒါေတြကေတာ့ မိုး ရဲ႕ေပ်ာ္စရာ ကေလးဘဝေလးပါ။ သိတတ္တဲ့ အရြယ္ေရာက္လာခိ်န္မေတာ့ ဘဝရဲ႕ အခ်ဳိးအေကြ႔ အခိ်န္ေတြ မိုးဆီ တ ျဖည္းျဖည္း ကပ္လာေနၿပီေလ။

အေမ့မ်က္ႏွာ ညႇိဳးႏြမ္းေနတာကို မိုးသတိထားမိတာ ရက္အခ်ဳိ႕ရိွၿပီ။ အေမ့ရင္ဘတ္က ေအာင့္ ေအာင့္ေနတယ္လို႔ အေမ ခဏခဏေျပာေနတာ ၾကားရတယ္။ ေဆးေတြေသာက္ေနေပမယ့္လဲ သက္သာတာ မေတြ႔ရဘူး။ အေမဟာ တရက္ ထက္တရက္ ပိန္လာတယ္။ ေခ်ာင္းေတြလဲ တအားဆိုးေနတယ္။ အေမ့အတြက္ မိုး တအားစိုးရိမ္ေနခဲ့မိတယ္။ဒီရက္ေတြ မွာ အေဖ အိမ္ျပန္ေနာက္က်တာကိုလဲ သမီးအႀကီးျဖစ္ေတာ့ သတိျပဳမိတယ္။ အေဖနဲ႔အေမ စကားမ်ားသံလဲ မိုး မၾကာ မၾကာ ၾကားေနရတယ္။ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ စကားမ်ားရတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ မိုးမသိရပါ။ ဒီအိမ္ေလးဟာ အရင္လို ေႏြးေထြးမႈ မရိွေတာ့ပါဘူး။ အရင္လို ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ ႏူးစရာလဲ မေကာင္းေတာ့ဘူး။ မိုး အိမ္ျပန္ရမွာကို ေၾကာက္လာ တယ္။

သူငယ္ခ်င္းေတြထဲက ကိုယ့္ကို လိုေလေသးမရိွ လိုက္လုပ္ေပးေနတဲ့ ေကာင္ေလးတေယာက္ ရိွတယ္။ အိမ္နီးနားခ်င္း ငယ္သူငယ္ခ်င္း။ ဒီလိုနဲ႔ မိုး တို႔ႏွစ္ေယာက္ ေက်ာင္းသြားအတူ ေက်ာင္းျပန္အတူ တတဲြတဲြ ျဖစ္လာၾကတယ္။ သူနဲ႔ ေနရ တာ အရမ္းေပ်ာ္မိသလို အိမ္က မရႏိုင္ေတာ့တဲ့ ေႏြးေထြးမႈ၊ ဂ႐ုစိုက္မႈေတြ သူ႔ဆီက မိုးရေနတယ္မဟုတ္လား။ သူနဲ႔ ငယ္ငယ္ထဲက ရင္းႏွီးခဲ့တဲ့အတိုင္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သြားလာေနတယ္။ မိုးတို႔ရဲ႕ သမီးရည္းစားအျဖစ္ ပထမဆံုးခိ်န္း ေတြ႔တဲ့ေန႔က စိတ္ေတြ တအားလႈပ္ရွားမိတယ္။(ဒီအေၾကာင္း ျပန္ေျပာျပေနတဲ့ မိုးဟာ စိတ္လႈပ္ရွား ၾကည္ႏူးေနပံုပါ။)

မိုးရဲ႕အေမက မိုးတို႔ကို ႐ုတ္တရက္ခဲြခြာသြားေတာ့ အေမမရိွေတာ့တဲ့အတြက္ မိုးဟာ ဒီအိမ္ႀကီးကိုျပန္ရမွာ ေျခလွမ္းေတြ ပိုေလးေနခဲ့တယ္။ မိုး သူနဲ႔ခိုးရာလိုက္ေျပးခဲ့ေတာ့တယ္။ ေက်ာင္းတက္ေနဆဲ ေက်ာင္းသားအရြယ္ ကေလးႏွစ္ေယာက္ ဘယ္ကိုသြားႏိုင္မွာလဲ။ မၾကာပါဘူး၊ မိုးတို႔ အိမ္ျပန္လာခဲ့တယ္။ အေဖက ေလာင္းကစား စဲြမက္သြားၿပီး အိမ္ကို မွန္မွန္ျပန္ မလာေတာ့ဘူး။ အိမ္မွာရိွတဲ့ ပစၥည္းေတြလဲ အေဖေပါင္ၿပီး ေလာင္းကစားလုပ္လိုက္တာ ဘာမွမရိွသေလာက္ျဖစ္ေနၿပီ။ အေဖနဲ႔ မိုးရဲ႕သူဟာလဲ အျမဲစကားမ်ားၾကေတာ့ မိုး စိတ္ဆင္းရဲခဲ့ရတယ္။

မိုး ေခါင္းေတြမူးမူးေနတယ္။ ခဏခဏအန္တယ္။ မိုး ကိုယ့္က်န္းမာေရးကို တအားစိုးရိမ္သြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ မိုးေရာ ေဖ ေဖေရာ သူပါ ဝမ္းသာရမယ့္ သတင္းေလးကေတာ့ မိုးမွာ ကိုယ္ဝန္ရိွေန ၿပီဆိုတာပါပဲ။ ေဖေဖနဲ႔ သူလဲ စကားမ်ားတာ ေတြ သိသိသာသာ နည္းသြားတယ္။ ဒီမိသားစုေလးဟာလဲ အရင္လို ေပ်ာ္ရြင္ ဖို႔ေကာင္းတဲ့ မိသားစုေလးျဖစ္လာေတာ့ မယ္လို႔ ေတြးမိတိုင္း မိုး အရမ္းဝမ္းသာေနခဲ့မိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကံၾကမၼာက မိုးကိုမ်က္လွည့္ျပလိုက္ပါပေကာ။ မိုး ကိုယ္ဝန္ ပ်က္က်သြားခဲ့တယ္။ ၿငိမ္းလုလု ျဖစ္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ေဖေဖနဲ႔ သူရဲ႕ တိုက္ပဲြဟာလဲ အရိွန္ျပန္ ျမင့္လာခဲ့ပါေတာ့တယ္။

တဘက္က အသက္အရြယ္ရေနၿပီျဖစ္တဲ့ ေဖေဖ၊ လူလား မေျမာက္ေသးတဲ့ ေမာင္နဲ႔ ညီမေလး၊ တဘက္က ကိုယ့္ကို အားလံုးအလိုလိုက္ေနတဲ့ ခ်စ္သူ၊ မိုး ဘယ္ဘက္ကို ေရြးခ်ယ္ရမလဲ။ မိုး ဘက္စံုစဥ္းစားၿပီးမွ ေဖေဖတို႔ဘက္က ရပ္လိုက္ တယ္။ သူက မိုးကိုထား ၿပီး အိမ္ေပၚက ဆင္းသြားေတာ့တယ္။ မိုးလဲ အ႐ုပ္ႀကိဳးျပတ္ ေခြက်သြားခဲ့ေတာ့တယ္။

ေနာက္ေတာ့ မိုးတို႔ အိမ္နီးခ်င္း သူငယ္ခ်င္းတေယာက္က ေကာင္မေလးေတြ လာလာေခၚေနတာ ၾကားေနရတယ္။ တ ျခားၿမိဳ႕တၿမိဳ႕ကို သြားအလုပ္လုပ္ရမယ္၊ ဝင္ေငြလဲ မဆိုးဘူးလို႔ သိရတယ္။ မိုး စဥ္းစားမေနေတာ့ပါဘူး။ လိုက္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ လိုက္ တယ္။ ဒီၿမိဳ႕ကေန ထြက္ခြါသြားရဖို႔က အဓိကမဟုတ္လား။ မိုးနဲ႔အတူ မိန္းကေလးတစုဟာ ၿမိဳ႕ေလးတၿမိဳ႕ကို ေရာက္လာခဲ့တယ္။ မိုးနဲ႔အတူလာတဲ့ မိန္းကေလးေတြကို တခန္းထားၿပီး မိုးကိုေတာ့တခန္း သီးသန္႔ထားတယ္။ ညဘက္ ေရာက္ေတာ့ မိုးတို႔ကို အျပင္ အလည္ေခၚျပပါတယ္။ မီးေတြ ထိန္ထိန္လင္းေနတာ ျမင္ေတာ့မွ မိုးတို႔ တျခားတႏိုင္ငံ ေရာက္ေနမွန္း သိၾကေတာ့တယ္။

ဒီမွာ ဆက္ေနရမလား၊ အိမ္ျပန္ရမလား၊ မိုး ကိုယ့္ကိုယ္ကို အခါခါ ေမးမိတယ္။ ျပန္မယ္ဆိုရင္ တလမ္းလံုး ကုန္ခဲ့တဲ့စ ရိတ္ေတြ ဘယ္လို ျပန္ဆပ္မလဲ။ ဘာေၾကာင့္ အိမ္ျပန္ရမွာလဲ။ အိမ္မွာ စိတ္ဆင္းရဲစရာေတြပဲ ရိွတယ္။ ဒီမွာ ဆက္ေနမယ္ ဆိုရင္ေကာ ဘယ္လိုအလုပ္မ်ဳိးလုပ္ရမလဲ။ မိုး ဟာ လဲေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ ေတြးပူေနမိလိုက္တာ ဘယ္လိုကေန ဘယ္လိုအ ခိ်န္ကုန္သြားမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ပါဘူး။ ဟင္း …

မိုး သက္ျပင္ခ်ရင္း မ်က္ရည္ရဲြရဲြနဲ႔ ဆက္ေျပာျပန္ပါတယ္။

မိုးနဲ႔ မိန္းကေလးေတြကို အလွျပင္ခိုင္းျကတယ္။ ကိုယ္က်ပ္ ဝတ္ရမယ္၊ မ်က္ႏွာကို အလွျခယ္ရမယ္။ ျပင္ဆင္တာေတြ ၿပီးေတာ့ မိုးကို အခန္းထဲထားခဲ့ၿပီး က်န္တဲ့လူေတြကိုေတာ့ အျပင္ေခၚထုတ္သြားတယ္။ ဘယ္ကိုေခၚသြားတယ္ ဆိုတာ ေတာ့ မိုးမသိရဘူး။ အဲဒီေန႔က အလုပ္စတက္တဲ့ရက္မို႔ မိုး ထိုင္မေနႏိုင္ေအာင္ စိတ္ေတြ လႈပ္ရွားေနတယ္။ သိပ္မၾကာ လိုက္ပါဘူး။ တံခါးေခါက္သံနဲ႔အတူ ေလာပန္ရဲ႕ ေနာက္က အမ်ဳိးသားတေယာက္ ပါလာပါတယ္။ ေလာပန္ အခန္းထဲ မဝင္ဘဲ ဟိုအမ်ဳိးသားက အခန္းထဲ တန္းဝင္လာတယ္။ သူဝင္လာတာနဲ႔အတူ အရက္နံ႔က ေထာင္း ကနဲထြက္လာပါ တယ္။ ေလာပန္က သူ႔စိတ္တိုင္းက် လုပ္ေပးရမွာ မင္းအလုပ္ပဲလို႔ ေျပာၿပီး တံခါးပိတ္ ထြက္သြားပါတယ္။

မိုး အခုမွ ကိုယ့္အလုပ္ကို ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္လိုက္ေတာ့တယ္၊ မိုး အိမ္ေထာင္က်ဖူးတယ္ ဆိုေပမယ့္လဲ အခုလို ကိုယ္တခါမွ မျမင္ဖူးတဲ့၊ ၿပီးေတာ့ အရက္မူးေနတဲ့ လူတေယာက္နဲ႔ အတူတူေနရမွာမို႔ ေဇာေခြ်းေတြ တကိုယ္လံုး စိုရဲႊသြားတာေပါ့။ ဒီအခိ်န္က်မွ ျငင္းလို႔မရေတာ့ဘူးဆိုတာလဲ မိုး ေကာင္းေကာင္းသေဘာေပါက္ခဲ့တာ။ ဒီလိုနဲ႔ အဲဒီည မိုးရဲ႕အခန္းတံခါး ဘယ္ႏွစ္ ႀကိမ္ဖြင့္လိုက္လဲ ပိတ္လိုက္လဲ ဆိုတာေတာင္ မိုး မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီတညဟာ မိုးအတြက္ေတာ့ ရာစုႏွစ္ တခုေလာက္ ၾကာသလို ခံစားခဲ့ရတာ အမွန္ပဲ။

ဝင္ေငြမဆိုးဘူးဆိုတဲ့ အလုပ္ဟာ ဒီလိုအလုပ္ကိုး။ မိုး ေနာင္တရခဲ့မိတယ္။ မိုး သူ႔ကို သတိရေနခဲ့မိတယ္။ သူနဲ႔ ဒီဘဝမွာ ေတာ့ အတူတူမေနရေတာ့ဘူးဆိုတာလဲ မိုးသိေနတယ္။ မိုး သူ႔ကိုေတြ႔ရမွာ ေၾကာက္ေနမိတယ္။ ရက္ေတြၾကာလာေတာ့ မိုးလဲ တျခားမိန္းကေလးေတြလို လမ္းမေပၚမွာရပ္ၿပီး ဧည့္သည္ရွာရတယ္။ မိုး သံပတ္ေပးထားတဲ့ စက္႐ုပ္လို အလုပ္ လုပ္ေနခဲ့ရတယ္။ ဒီအလုပ္ဟာ ကိုယ့္အတြက္ ဘယ္လို အႏၲရာယ္ေတြ ရိွတယ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘယ္လို ကာကြယ္ရမယ္ ဆိုတာေတြကို မိုးမသိခဲ့၊ မၾကားခဲ့ပါဘူး။ မိုးနဲ႔အတူ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ မိန္းကေလးေတြလဲ မသိဘူး။ သူတို႔ကို ေျပာျပမယ့္ လူလဲ မရိွဘူး။

မိုးက မိန္းကေလးေတြထဲမွာ ဝင္ေငြအမ်ားဆံုးေလ၊ အလုပ္အျဖစ္ဆံုးေပါ့။ ဒီအတြက္ မိုး ေပ်ာ္ခဲ့မိတယ္။ ဒါမွ ေငြျမန္ျမန္ရ မယ္။ ညီမေလး၊ ေမာင္ေလးေတြဆီ ေငြပို႔ႏိုင္မယ္ မဟုတ္လား။

က်မ မိုးကိုစေတြ႔ေတာ့ မိုး ဒီၿမိဳ႕ကိုေရာက္ေနတာ ေလးငါးလရိွေနၿပီ။ အခုလို က်န္းမာေရးသင္တန္းေတြတက္မွ သူ႔အ လုပ္ဟာ အနၲရာယ္ရိွတယ္ဆိုတာကို သူသိရေတာ့တာ။ သင္တန္းေတြ ၿပီးတဲ့အခါက်မွ မိုးတို႔တေတြ ေဆးသြား စစ္ၾက တယ္။ အဲဒီစစ္ေဆးခ်က္ အေျဖကေတာ့ မိုးမွာ အိပ္ခ်္ အိုင္ဗီြ ပိုးရိွေနၿပီ။ မိုး က်မကို ဒီအေၾကာင္း လာေျပာျပေတာ့ သူ စိတ္တအား လႈပ္ရွားေနတာ မေတြ႔ရပါဘူး၊ ကံဆိုးတဲ့ မိုးကို က်မ ဘယ္လို အားေပးစကားေျပာရမလဲ၊ ဘယ္လို ႏွစ္သိမ့္ရ မလဲ အေျပာတတ္ေအာ င္ပါပဲ။ မိုးရဲ႕ မိႈင္းညိဳ႕ညိဳ႕မ်က္ႏွာေလးကို ေငးၾကည့္ရင္း က်မ စကားမရိွ စကားရွာကာ “ေမာင္ ေလးနဲ႔ ညီမေလးဆီ ပိုက္ဆံပို႔ျဖစ္ေသးလား၊ ဖုန္းအဆက္ အသြယ္ရလား” ေမးေတာ့ က်မကို ျပံဳးၾကည့္ရင္း ေခါင္းညိမ့္ျပ ပါတယ္။

ေနာက္ေတာ့ က်မ မိုးဆီကို မၾကာမၾကာ သြားျဖစ္တယ္။ သူ႔ က်န္းမာေရး အေျခအေနကို ေမးမိတယ္။ မိုးဟာ က်န္းမာ ေရးသင္တန္းေတြကို တက္တက္ႂကြႂကြ ပါဝင္တယ္။ တျခားမိန္းကေလးေတြကိုလဲ က်န္းမာေရး သင္တန္းေတြတက္ဖို႔ နိႈး ေဆာ္တယ္၊ သင္တန္းမွာလဲ သူ႔ရဲ႕ဗဟုုသုတေခါင္းပါးမႈေၾကာင့္ အခုလိုျဖစ္ရတယ္ဆိုတာေတြကို ေျပာျပေနတယ္။ က်မ မိုးကို ပိုခင္လာမိတယ္။ သူ႔ရဲ႕ သတၱိရိွမႈကိုလဲ ခီ်းကူ်းမိတယ္။

တရက္ မိုး က်မဆီ ေရာက္လာတယ္။ သူစိတ္ေတြ တအားလႈပ္ ရွားေနပံုပါပဲ။ မ်က္လံုးေတြလဲ နီရဲလို႔၊ ငိုထားတယ္ဆိုတာ သိသာေနတယ္။ မိုးဟာ သတၱိရိွတဲ့ မိန္းကေလးတေယာက္ပါ။ ဒီေန႔ ဘယ္လို ျဖစ္ေနတာလဲ။ က်မ ေမးေအာင္ ေစာင့္မ ေနဘဲ မိုးေျပာလိုက္တာကေတာ့

“သူေရာက္လာတယ္” တဲ့။

“သူဆိုတာ ဘယ္သူလဲ” က်မ လႊတ္ကနဲေမးလိုက္မိတယ္။

“က်မေယာကၤ်ားေလ … က်မတို႔ ၿမိဳ႕ကေန လိုက္လာတာ” လို႔ မိုး ျပန္ေျဖတယ္။

“သူ မိုးကို ဘာလုပ္လိုက္လို႔လဲ” က်မက သိခ်င္ေဇာနဲ႔ ဆက္ေမးလို္က္ေတာ့ မိုးက

“က်မ ဘာလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ သူသိတယ္။ သူက က်မကို အျပစ္မတင္ဘူး။ သူ ဒီမွာပဲ ေနေတာ့မယ္ ေျပာေနတယ္”

“ဟာ ဒါေကာင္းတာေပါ့” လို႔

က်မကေျပာေတာ့ မိုးက ေခါင္းကို မရပ္တမ္း ရမ္းခါေနတယ္၊ ႏႈတ္ကလဲ

“မေကာင္းဘူး၊ ဒါ မျဖစ္ဘူး” လို႔ တတြတ္တြတ္ တိုးတိုးေလး ရြတ္ေနတယ္။

“သူ ဒီမွာေနလို႔မျဖစ္ဘူး။ က်မနဲ႔အတူတူေနလို႔ မျဖစ္ဘူး။ က်မ အေျခအေနကိုလဲ ဆရာမ သိေနသားပဲ။ ဘယ္လိုမွ သူနဲ႔ အတူေနလို႔မျဖစ္ဘူး”။

က်မ မိုးရဲ႕သူနဲ႔ ေတြ႔ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။

မိုးရဲ႕သူဟာ အလြန္ စကားနည္းပါတယ္။ က်မက သူ႔ကို မိုး အေျခအေန ေျပာျပလိုက္ေတာ့ သူက ေအးေအး ေဆးေဆး ပဲ က်မကို ျပန္ေျပာပါတယ္။

“မိုး ဘယ္လိို အေျခအေနကိုပဲ ေရာက္ေရာက္ မိုးအနားမွာပဲ ေနသြားမယ္” တဲ့။

က်မ မိုးအတြက္ အရမ္း ဝမ္းသာေနမိခဲ့ပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ မၾကာခင္ပဲ မိုးရဲ႕က်န္းမာေရးဟာလဲ တရက္ထက္ တရက္ ဆိုးလာလို႔ မိုး တရက္ထက္တရက္ ပိုပိန္လာတယ္။ မိုးဟာ စေတြ႔ခါစတုန္းကလို အလွပိုင္ရွင္မေလး မိုး မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ေလတိုက္ရင္ေတာင္ လြင့္သြားမွာ စိုးရိမ္ေနရမလို ျဖစ္ေနၿပီ။ မိုးရဲ႕သူကေတာ့ မိုးကို ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေနဆဲပါ။ မိုးရဲ႕ေမာင္ေလးနဲ႔ညီမေလးလဲ မိုးနဲ႔အတူလာေနၾကတယ္၊ မိုး အလုပ္ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ သူ႔ေယာက်ာ္းရတဲ့ ဝင္ေငြေလးနဲ႔ ေနေနရတယ္။

မိုးကို သူမ်ားအကူအညီနဲ႔ တျခားၿမိဳ႕တၿမိဳ႕မွာ ေဆးသြားျပဖို႔ ၾကံဳလာပါတယ္။ မိုးကို က်မ လိုက္ပို႔မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိုးရဲ႕ သူဟာ ကားဂိတ္အထိ မိုးနဲ႔က်မကို လိုက္ပို႔ပါတယ္။ သူက မိုးကို ဘယ္လို ဂ႐ုစိုက္ရမယ္၊ မိုး ဘာနဲ႔မတည့္ဘူးဆိုတာေတြ က်မကို တတြတ္တြတ္မွာေနပါတယ္။ က်မတို႔ ကားမထြက္မခ်င္း ကားဂိတ္ အုတ္ခံုေလးမွာထိုင္ရင္း က်မတို႔ကို ေစာင့္ ၾကည့္ေနတယ္။ က်မတို႔ ကားထြက္သြားတဲ့အထိ ကားဂိတ္မွာ ရပ္က်န္ေနရစ္ပါတယ္။ က်မနဲ႔မိုး တခန္းထဲ အတူ တည္း တာပါ။ မိုးအတြက္ ပစၥည္းလိုလို႔ က်မက မိုးရဲ႕အိတ္ကို ဖြင့္လိုက္ေတာ့ မိုးအတြက္ သူျပင္ေပးထားတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ေတြ႔ ရတယ္။ အဝတ္အစားက အစံုလိုက္၊ ပန္းကန္၊ ခြက္၊ တူ၊ ဇြန္း အစံုပါတယ္။ ဘယ္အခိ်န္မွာ ဘာဝတ္ရမယ္၊ ဘာစားရမယ္ ဆိုတာ စာရြက္ေလးနဲ႔ ေရးထားၿပီးသား။ ခြက္ေလးႏွစ္ခြက္ကို က်မသတိထားမိတယ္။ အဲဒီခြက္ေပၚမွာ ကာတြန္း႐ုပ္ေလး ႏွစ္႐ုပ္ ဆဲြထားတယ္။ တေယာက္က မိုး တေယာက္က သူေပါ့။ မိုးအနားမွာ သူအျမဲရိွေနတယ္ ဆိုတာကို သိေအာင္လို႔ ပါတဲ့။

မိုးမွာ သူ႔ကိုနားလည္တဲ့ သူ႔ကိုခ်စ္တဲ့သူ ရိွေနလို႔ ကံေကာင္းသူေလးလို႔ က်မ မိုးကို ခဏခဏေျပာမိတယ္။ မိုးဟာ သတၱိ ရိွသလို သိတတ္သူလဲ ျဖစ္တယ္။ မိုးကို လိုက္ပို႔ေတာ့ က်မမွာ လသားအရြယ္ သမီးေလးတေယာက္ ပါပါတယ္။ မိုးဟာ ကေလးအလြန္ခ်စ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူက ကေလးကို တခါမွ မေပြ႔ပါဘူး။ ကေလးပစၥည္းေတြကိုလဲ မကိုင္ပါဘူး။ က်မက ကိစၥမရိွပါဘူးလို႔ေျပာေနေပမယ့္ မိုးဟာ သူ႔မွာ ဘာေရာဂါေတြရိွေနမွန္းမသိဘူး၊ ကေလးကို ကူးမွာစိုးတယ္ဆိုၿပီး ကေလးနားကို မကပ္ပါဘူး။ ေရလဲ သူ႔ခြက္နဲ႔သူ ေသာက္ပါတယ္။ သူထမင္းစားတဲ့ တူနဲ႔ ဟင္းႏိႈက္တာမ်ဳိးကိုလဲ သူမလုပ္ ပါဘူး။

မိုးက အျပင္သြားလည္ခ်င္တယ္လို႔ ေျပာလာပါတယ္။ က်မ မိုးကို မသြားေစခ်င္ပါ။ ဒီတေလာ မိုး ဝမ္းေတြ ေလွ်ာေန တယ္မဟုတ္လား။ မိုးက ေနာက္ဆို က်မ ထပ္လာႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ေရာက္တုန္း သြားႏိုင္တုန္း ေလွ်ာက္လည္ ခ်င္တယ္တဲ့။ က်မ မိုးနဲ႔ အတူေလွ်ာက္လည္ဖို႔ သေဘာတူလိုက္တယ္။ မိုးဟာ လမ္းနည္းနည္းလွ်ာက္တာနဲ႔ ေမာေနပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ သူအျပံဳးမပ်က္ပါဘူး။ အခုလို မိုးနဲ႔အတူ ေလွ်ာက္သြားေနသူဟာ က်မမဟုတ္ဘဲ မိုးရဲ႕သူဆိုရင္ မိုး ဘယ္ေလာက္ မ်ား ေပ်ာ္လိုက္မလဲလို႔ မိုးကို ၾကည့္ရင္း က်မေတြးေနမိတယ္။

အဲဒီက ျပန္လာၿပီးကတည္းက မိုးရဲ႕က်န္းမာေရးဟာ သိသိသာသာ ေကာင္းလာပါတယ္။ မိုးကို က်န္းက်န္းမာမာနဲ႔ မိုးရဲ႕ သူနဲ႔ တတဲြတဲြသြားေနတာ ျမင္ရေတာ့ က်မ တအားဝမ္းသာမိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကံၾကမၼာဟာ မိုးကို ေနာက္တေခါက္ မ်က္ လွည့္ျပလိုက္ျပန္ပါ ၿပီ။ မိုးရဲ႕သူ ဆံုး ၿပီ။

ဒီသတင္းကို ၾကားရတဲ့ က်မဟာ ကိုယ့္နားကိုယ္ မယံုႏိုင္ ေအာင္ပါဘဲ။ ကိုယ္ နားၾကားလဲြတာ ျဖစ္ပါေစ။ က်မ ေရခဲတိုက္ မွာ မိုးကိုေတြ႔လိုက္တယ္။ ဟိုမွာလဲွေနတာကေတာ့ မိုးရဲ႕သူပါ။ မိုး မ်က္ႏွာ ခုလိုညႇိဳးႏြမ္းေနတာ က်မတခါမွ မၾကံဳဖူးပါ ဘူး။ မိုး ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲလို႔ က်မ ေမးေနတာကို မိုးမွာေျဖႏိုင္တဲ့ အင္အားေတြ မရိွေတာ့ပါဘူး။ အနားက အမ်ဳိးသမီးက ေျပာျပပါတယ္။ “မိုးရဲ႕ ေမာင္ေလးက ဓားနဲ႔ ထိုးလိုက္တာ” တဲ့။ ဘုရား ဘုရား… မၾကားရဲစရာပါလား။ “မိုးရဲ႕ေမာင္ေလးနဲ႔ သူဟာ အရက္ေသာက္ထားေတာ့ နည္းနည္း စကားမ်ားၾကတာကေန ဓားနဲ႔ထိုးလိုက္တာ၊ မိုးရဲ႕ေမာင္ဟာ သူငယ္ငယ္က ထိန္းလာတဲ့ ကေလးမို႔ တကယ္ထိုးမယ္ မထင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဟိုက ဓားနဲ႔ထိုးမယ္လို႔ေျပာေနတာကို သူက လည္ပင္းငံု႔ ေပးလိုက္တာ” ဆိုပဲ။ “ဓားက လည္ပင္းေသြးေၾကာမႀကီးကို ထိသြားေတာ့ မိုးရဲ႕သူဟာ ေသြးေတြ ပန္းထြက္ေနတဲ့ လည္ ပင္းကို သူ႔လက္နဲ႔အုပ္ရင္း မိုးဆီကို မိုး … မိုး နဲ႔ ေအာ္ေခၚၿပီး အေရာက္ေျပးလာေသးတယ္။ မိုး လဲွေနတဲ့ ကုတင္ေရွ႕ေရာက္မွ လဲက်သြား ၿပီး အသက္ထြက္သြားတာ” တဲ့။

အားလံုးက မိုးကို ေဆးရံုတင္ထားတယ္လို႔ပဲ ေျပာထားၾကတာ။ မိုးလဲ အခုမွ သူမရိွေတာ့မွန္းသိတာတဲ့။ သူ႔ေမာင္လဲ ထြက္ေျပးသြားၿပီတဲ့။ မိုး ဘယ္လို ရင္ဆိုင္ရမွာလဲ။ တရားခံက သူသိပ္ခ်စ္တဲ့ ေမာင္ေလး။ ေသဆံုးသူက သူ႔ကို လိုေလ ေသးမရိွ ျပဳစုေနတဲ့ သူ႔ေယာက္က်ား၊ ေသဆံုးသူရဲ႕ ဇနီးအေနနဲ႔ တရားခံကို ျမန္ျမန္မိေစခ်င္တယ္။ တရားခံရဲ႕ အမအေန နဲ႔ သူ႔ေမာင္ကို မမိေစခ်င္ဘူး။ မိုးရဲ႕ စူးစူးရွရွ သူ႔ကို ေအာ္ေခၚ ငိုေနသံကို ၾကားေနရတယ္။

“မင္း သူ႔ကိုခ်စ္တယ္ဆိုတာ ငါသိတယ္၊ သူကလဲ မင္းကို အကိုတေယာက္လို ခ်စ္ပါတယ္၊ သူလက္လြန္သြားတာပါ။ မင္း ဘာလို႔ ေခါင္းငံု႔ေပးရတာလဲ။ မင္းဘာလို႔ မေရွာင္လိုက္တာလဲ၊ မင္းဘာလို႔သူ႔ကို မတြန္းလိုက္တာလဲ” မိုး ထပ္ေအာ္ဖို႔ အင္အားေတြ ကုန္ခန္းေနပါၿပီ။ က်မ မိုးကို ဆဲြထူလိုက္တယ္။ မိုးရဲ႕သူ႔ကို ရင္ခဲြရံုမွာပဲ ေနာက္ဆံုးႏႈတ္ဆက္ဖို႔ က်မ ေျပာ မိတယ္။ သူ႔ကို ေျမခ်တဲ့အထိေတာ့ မလိုက္ဖို႔ က်မ ေျပာမိတယ္။ မိုး ေခါင္းကိုတြင္တြင္ခါကာ မ်က္ရည္ေတြ သုတ္ေနပါ တယ္။ သူ႔ကို ေနာက္ဆံုး အထိေတာ့ ပို႔ပါရေစတဲ့။ မိုးနဲ႔ က်မတို႔ဟာ မိုးရဲ႕သူ႔ကို လိုက္ပို႔ၾကတယ္။

အဲဒီေန႔က မိုးေလးဖဲြဖဲြရြာေနတယ္။

သူမရိွေတာ့နဲ႔ေနာက္ မၾကာပါဘူး။ မိုး အိပ္ရာထဲလဲပါေတာ့တယ္။ မိုးရဲ႕ မိတ္ေဆြေတြ မိုးကို အလွည့္က် ျပဳစုၾကပါတယ္၊။ မိုးဆီကိုေရာက္တိုင္း မိုးရဲ႕ က်န္းမာေရးဟာ တရက္ထက္တရက္ ဆိုးလာတာေတြ႔ရတယ္။ မိုး အစာမ်ဳိမရေတာ့ပါဘူး။ ေရမ်ဳိရတာေတာင္ ခက္ေနပါၿပီ။ ေနာက္ဆံုးတေခါက္ မိုးဆီေရာက္ေတာ့ စကားေကာင္းေကာင္းေတာင္ မေျပာႏိုင္ ေတာ့ ပါဘူး။ မိုးက က်မ လက္ကို ဆုပ္ထား ၿပီး သူ႔ညီမေလးကို ညႊန္ျပေနပါတယ္။ သူ ဘာေျပာခ်င္တယ္ဆိုတာကို က်မ သိေန ပါတယ္။

မိုးေတြ တဖဲြဖဲြရြာေနတဲ့ တရက္မွာပဲ မိုး က်မတို႔ ကိုခဲြသြားခဲ့တယ္။ က်မတို႔ မိုးကို သူ႔နားမွာ ေျမခ်လိုက္တယ္။ မိုးရည္စက္ ေလးေတြက ေျမပံုေလး ႏွစ္ပံုေပၚကို ညင္ညင္သာသာ ညီညီမွ်မွ် ရြာက်လို႔ …

ၾကည္ၾကည္ေက်ာ္ျမ

0 comments: