သူတပါးႏိုင္ငံရဲ႕ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ကေလးတၿမိဳ႕မွာ ဗမာျပည္သားစစ္စစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ သိန္းနဲ႔ခ်ီလို႔ လာ ေရာက္ေနထိုင္လ်က္ ရွိပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ကလည္း တရားဝင္အလုပ္သမား အျဖစ္နဲ႔၊ အမ်ားစုႀကီးက ေတာ့ တရားမဝင္ ႀကံဳရာက်ဗန္း အလုပ္ေတြ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ ေနထိုင္ရင္းနဲ႔ေပါ့။ အဲဒီလို တရားမဝင္ ေန ထိုင္သူေတြထဲမွာ ေက်ာင္းဆရာေလး ကိုသီလ ဆိုသူဟာလည္း တေယာက္အပါ အဝင္ေပါ့ေလ …။
အဲဒီ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ကေလးမွာ ကိုသီလ ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္ကို လုပ္ကိုင္စားေသာက္ ရွင္သန္ေနတယ္။ ေက်ာင္းဆိုတာကလည္း တရားမဝင္ ေရာက္ရွိေနတဲ့ ဗမာျပည္သားစစ္စစ္ ကေလးငယ္ေလးေတြ အ တြက္ ရည္ရြယ္ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ တရားမဝင္ စာသင္ေက်ာင္းကေလးေတြ ျဖစ္တယ္။ ဆရာဆရာမေတြ အေနအထား၊ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႕ အေျခအေန၊ ေက်ာင္းကေလးေတြရဲ႕ ရပ္တည္ရွင္သန္ ေနရမႈကို ထူးၿပီး ေျပာမေနခ်င္ေတာ့ဘူး။
ကိုသီလ စာသင္တဲ့ ေက်ာင္းကေလးက အထက္တန္း (ကိုး၊ တဆယ္တန္း အထိရွိတဲ့) ေက်ာင္းကေလး တေက်ာင္းျဖစ္တယ္။ ကိုသီလ က သူငယ္တန္းလည္း သင္တယ္။ လိုအပ္ရင္ ခုႏွစ္တန္း၊ ရွစ္တန္းကို လည္း အဂၤလိပ္စာသင္ေပးတယ္။ ထားပါေတာ့ေလ ကိုသီလက သူ႔ဇာတိၿမိဳ႕ကေလးမွာ တြဲဘက္အ လယ္တန္းေက်ာင္းဆရာ လုပ္ခဲ့ဖူးေလေတာ့ မေသမရွင္ျဖစ္ေနတဲ့ သူ႔ေက်ာင္းဆရာပိုးကေလးကို အ သက္ဆက္သြင္းေနတယ္ ဆိုရင္လည္း မမွားဘူးေပါ့ဗ်ာ။
ကိုသီလက ႏိုင္ငံေရးလည္း ဟိုစပ္စပ္၊ ဒီစပ္စပ္ပတ္သက္ခဲ့ဖူးသူျဖစ္တယ္။ ဗမာျပည္ မွာတုန္းက ေထာင္တန္းလည္း ႏွစ္အနည္းငယ္ က်ခဲ့ဖူးတယ္။ ဆိုေတာ့ ကိုသီလ စာသင္ရင္ သူ႔ႏိုင္ငံေရး အျမင္ေတြ က တို႔တိ တို႔တိနဲ႔ ပါပါလာတယ္။ တခါတခါမွာ ကေလးေတြကို စာသင္ၾကား ေျပာဆိုေနရင္းက အ ေၾကာင္းကလည္းတိုက္ဆိုင္လို႔ ႏိုင္ငံေရးနတ္ပူးသြားၿပီဆိုရင္ ကိုသီလရဲ႕ စာသင္ခန္းဟာ ႏုိင္ငံေရးတ ရားပြဲလုိ ျဖစ္ျဖစ္သြားတယ္။ ဒီေတာ့ ေက်ာင္းမွာ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ လူႀကီးေတြ၊ ဆရာမႀကီးေတြက မသိမသာ တမ်ဳိး၊ သိသိသာသာတမ်ဳိး ရင္တမမနဲ႔ ေျပာရဆိုရတာမ်ဳိး လုပ္ရေတာ့တယ္။ ႏိုင္ငံေရးမပါရဘူးလုိ႔ မဆို လိုပါဘူး၊ မ်ားသြားမွာ စိုးလုိ႔ပါ တဲ့ေလ …။
တေန႔ ခုႏွစ္တန္း အခန္းမွာ ထူးဆန္းတဲ့လူႀကီး ဒိုင္အိုဂ်င္းနစ္အေၾကာင္း ( A STRANGE MAN) ကို သင္ ေတာ့ ကိုသီလ အေတာ္ကို အာသြက္ေနေတာ့တယ္။ ဂရိႏိုင္ငံသား ဒိုင္အိုဂ်င္းနစ္ဟာ သခ်ၤာပညာရပ္ မ်ားကို လူသားေတြအတြက္ ေတြးေတာႀကံဆ ေဖၚထုတ္ခဲ့သူ ျဖစ္တယ္။ လက္ခုပ္နဲ႔ ေရေသာက္ေနရတဲ့ ကေလးငယ္ကိုျမင္တဲ့အခါ ဆရာႀကီးဟာ ဟတ္ထိသြားၿပီး သူ႔သတၱဳေရခြက္ကို အေဝးကို လြင့္ပစ္လိုက္ တယ္။ ဒီ့ေနာက္ သူပိုင္ဆိုင္တဲ့ ပိုက္ဆံေတြ၊ အဝတ္အစားေတြ၊ သူ႔ေနအိမ္ကအစ မရွိႏြမ္းပါးသူေတြကို ေပးပစ္လိုက္တယ္။ သူကိုယ္တိုင္က စည္ပုိင္းျပတ္အလြတ္တခုထဲမွာ သြားေရာက္ ေနထိုင္သတဲ့ေလ။ တေန႔မွာ ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ လင္းလင္းခ်င္းခ်င္းႀကီး မီးထြန္းထားတဲ့ မွန္အိမ္တလံုးကို လက္ကကုိင္ လုိ႔ ၿမိဳ႕ထဲက လမ္းေတြေပၚမွာ လမ္းသလားေနတယ္။ ဒါကို လူေတြက နားမလည္ႏိုင္လို႔ေမးတဲ့အခါ ဆရာႀကီးရဲ႕ အေျဖက `ငါ ႐ိုးသားမႈရွိတဲ့ လူသားကို လုိက္ရွာေနတာ´ တဲ့။ ဆိုေတာ့ ဆရာႀကီးကို လူ ေတြက ေဂါက္ေနတယ္လို႔ ထင္ကုန္ၾကတယ္။
တေန႔ေတာ့ စစ္ပြဲမ်ားစြာကို အႏိုင္တိုက္လာတဲ့ ဂရိႏိုင္ငံရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး မဟာဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး အလက္ ဇန္းဒါးက ဆရာႀကီးသခ်ၤာ တြက္ေနတဲ့ လမ္းေဘးက သဲျပင္ေနရာကို ေရာက္လာတယ္။ မဟာအလက္ ဇန္းဒါးက ဆရာႀကီးကို `ေမာင္မင္း ဘာလုိခ်င္ေနပါသလဲ ျဖစ္ေစရမယ္´ လို႔ မိန္႔တယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာ ႀကီးက `ငါလုိခ်င္တာ မင္း ေဝးေဝးဖယ္ေနဖို႔ပဲ။ မင္း အရိပ္က ငါ့အလုပ္ေပၚကိုက်ေနတယ္။ ငါမျမင္ရ ဘူး´ တဲ့။ အံ့ေရာ …။
ဆရာႀကီးရဲ႕ ဇက္ေပၚကို စစ္ႏိုင္ဘုရင့္ ဓါးသြားမ်ား က်သြားေလမလားေပါ့။ ေက်ာင္းသားေတြကလည္း မ်က္လံုးကေလးေတြဝိုင္းၿပီး စိတ္ဝင္စားေနၾကတယ္။ အဲဒီမွာ မဟာအလက္ဇန္းဒါး ေျပာလုိက္တဲ့ စကား က ပိုလွတယ္။
`ဒိုင္အိုဂ်င္း နစ္ .. တကယ္လုိ႔ ငါသာ မဟာအလက္ဇန္းဒါး မျဖစ္ခဲ့ရင္ ငါ့ ဘဝမွာ ဒိုင္အိုဂ်င္းနစ္သာ ျဖစ္ လိုက္ခ်င္ပါေတာ့တယ္´ တဲ့။
အဲဒီမွာ ျပသနာက စေတာ့တာပါပဲ။ ကိုသီလရဲ႕ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြက မ်က္ႏွာသိပ္မေကာင္း ေတာ့ဘူး။ စိတ္႐ႈပ္ေထြးေနတဲ့ မ်က္ႏွာေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။ ဒါကို ကိုသီလကလည္း ရိပ္မိတယ္။ မင္း တုိ႔စိတ္ထဲရွိတဲ့အတိုင္း ဒီပံုဝတၳဳကိုေျပာကြာဆိုေတာ့ တေယာက္ကစလုိ႔ တတန္းလံုးနီးပါးက တူညီတဲ့အ ျမင္ကို ေျပာၾကပါေလေရာ။
`မျဖစ္ႏိုင္ဘူး´ တဲ့၊
`ဇက္ျပတ္သြားမွာေပါ့´ တဲ့၊
`ဆရာ .. ဒါပံုျပင္ေနာ္ .. တကယ္မဟုတ္ဘူးမလား´ တဲ့။
အဲဒီမွာ ကိုသီလ စိတ္ထဲနည္းနည္းတင္းကနဲ ျဖစ္သြားတယ္။ တင္းသြားတဲ့စိတ္ကို သတိနဲ႔ အသိနဲ႔ ထိန္း ၿပီး ကိုသီလ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ကေလးေတြကို ၿပံဳးျပလုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အခ်ဳိသာဆံုးအသံနဲ႔ ကေလး ေတြကို စိတ္ရွည္ရွည္ ရွင္းျပပါေတာ့တယ္။
ဒီပံုဝတၳဳဟာ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မဟာအလက္ဇန္းဒါးနဲ႔ ဆရာႀကီး ဒိုင္အိုဂ်င္းနစ္တို႔ဟာ လည္း ဂရိႏိုင္ငံမွာ တကယ္ကို သက္ရွိထင္ရွားရွိခဲ့ေၾကာင္း စသျဖင့္ ကိုသီလ ရွင္းျပတယ္။ အဲ .. အဲဒီလို ရွင္းျပေနရင္းက သမိုင္းမွာ မင္းက်င့္တရားနဲ႔ညီတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူ ဘုရင္၊ အစိုးရေတြရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ အဲဒီ ဘုရင္ အစိုးရေတြဟာ ျပည္သူေတြအတြက္ စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီကို အာမခံေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ အဲဒီ ဘုရင္၊ အစိုးရေတြအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ႏုိင္ငံေတြမွာ ျပည္သူေတြရဲ႕ အမ်ဳိးသားဂုဏ္သိကၡာဟာ ျမင့္မားတင့္တယ္လ်က္ရွိ ခဲ့ေၾကာင္း၊ မဟာအလက္ဇန္းဒါးဟာ ဆရာတို႔ ဗမာျပည္က လက္ရွိအုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ စစ္အာဏာရွင္၊ စစ္ အုပ္စုနဲ႔ လံုးဝကို လံုးဝ ဆီနဲ႔ေရလို မတူေၾကာင္း ေက်ာင္းဆရာ ကိုသီလက သူ႔တပည့္ေတြကို တနံတ လ်ား ရွင္းျပပါေတာ့တယ္။
`ဆရာ အမ်ဳိးသား ဂုဏ္သိကၡာဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဆရာ´
ေက်ာင္းသူမ တေယာက္က မဝံ့မရဲနဲ႔ ေမးလုိက္ေတာ့ ကိုသီလ ခမ်ာ အေတာ့ကို ျပာသြားတယ္။ သူသိ တဲ့ ႏိုင္ငံေရး စကားလံုးေတြနဲ႔လည္း ကေလးေတြကို ဒုကၡမေပးခ်င္ဘူး။ ေျဖလည္း ေျဖရမယ့္ေမးခြန္းျဖစ ္ေနတယ္။ ဆိုေတာ့ ကိုသီလ စဥ္းစားတယ္။ ဘယ္လို ဥပမာမ်ဳိး ေပးရရင္ေကာင္းမလဲေပါ့။ ခ်က္ခ်င္းကို ကိုသီလေခါင္းထဲ လင္းကနဲ ျဖစ္သြားတယ္။
`အဟမ္း … အဟမ္း´
ကိုသီလ ေခ်ာင္းဟန္႔လိုက္တယ္။ သူ႔လည္ေခ်ာင္းကို ရွင္းတာလား၊ ကေလးေတြ အာ႐ုံစုိက္ေအာင္ လုပ္ မိလုပ္ရာ လုပ္လုိက္မိတာလားေတာ့ မသိဘူး။
`ကဲ ဆရာတို႔ မင္းတုိ႔ဟာ ဒီ သူတပါးႏိုင္ငံက နယ္စပ္ၿမိဳ႕ေလးမွာ ခုလို ေရာက္ရွိ ေနထိုင္ၾကရတာ ေကာင္းသလား၊ ေပ်ာ္သလား´
`မေပ်ာ္ဘူး၊ မေကာင္းဘူး´
`ဟုတ္ၿပီ၊ မင္းတို႔ေက်ာင္းေရွ႕က အမႈိက္ပံုးမွာ ကပ္ထားတဲ့စာ (သတိေပးစာ) ကို ဖတ္မိၾကရဲ႕လား´
`ဖတ္မိပါတယ္။ အမႈိက္မဖြရ၊ ဖြတဲ့သူ ဒဏ္ေငြ ၂ဝဝဝ-ဘတ္ ပါဆရာ´
`ဘာ ဘာသာနဲ႔ေရးထားလဲ။ ထိုင္းလိုလား၊ တ႐ုတ္လိုလား၊ အဂၤလိပ္လိုလား …´
`ဗမာ ဘာသာတခုထဲနဲ႔ပါ ဆရာ´
`အမႈိက္ပံုးဖြသူေတြကလည္း ဗမာျပည္သားေတြခ်ည္းျဖစ္ေနတယ္ ဆရာ´
`ကလင္ ကလင္ ကလင္..´
`ကဲ … မဂၤလာပါ ကေလးတို႔´
`မဂၤလာပါဆရာ၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာ´
ကိုသီလသည္ သူ႔ကေလးမ်ားကို ဒိုင္အိုဂ်င္းနစ္လို သတၱိရွိေအာင္၊ သူ႔တိုင္းျပည္မွာ ဒီမိုကေရစီကို အာ မခံတဲ့ အစိုးရေတြ ေပၚေပါက္လာေအာင္ ဘယ္လိုတိုက္ပြဲဝင္ရမယ္္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း သမိုင္းေၾကာင္း ေတြကို မသိမသာတမ်ဳိး သိသိသာသာတမ်ဳိး မိတ္ဆက္ သင္ၾကားေပးဖို႔ စိတ္ထဲမွာ ေတးမွတ္ထားလိုက္ ပါေတာ့တယ္။
အဲ… ကိုသီလ စာသင္ေနတဲ့ ေက်ာင္းကေလးေတြ ဆက္လက္ရွင္သန္ ေနသေရြ႕ေပါ့ ….။
ကမာပုလဲ
၂၈၊ ဝ၁၊ ၂ဝ၁ဝ။
http://www.naytthit.com/ မွ …
...
အလွမ်း
4 years ago
1 comments:
ကိုေပါက္ေရ
ေျပာသြားေလးက သိပ္လွတယ္။ ေျပာလိုက္တဲ့ေလသံကလဲ ကေလးေတြရဲ႕ဆရာတေယာက္အသံနဲ႔ ဂရုဏာအျပည့္ပါေပတယ္။
ေကာင္းသဗ်ာ။ ေက်ာင္းဆရာေလးကိုေပါက္ကို အေလးျပဳလိုက္ပါတယ္။
Post a Comment