Sunday 3 January 2010

ပိုးကိုက္ေသာပန္း


က်မသည္ AIDS ေရာဂါကို ကူးစက္ခံေနရသူတဦးျဖစ္ပါသည္။ က်မရဲ႕လုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ ေနာင္တေတြ ကိုလည္းရေနပါသည္။ ယင္းအတြက္ကုိယ့္ကိုယ္ကို အျမဲတမ္းနာက်ည္းေနမိပါသည္။ ယခင္ကမသိနား မလည္၍ အေပ်ာ္အပါးမက္ခဲ့တဲ့အတြက္ အခုလိုဒဏ္ခတ္ခံခဲ့ရတဲ့ျဖစ္စဥ္ေတြကုိ ေဖၚထုပ္သြားမွာျဖစ္ပါ သည္။

က်မ ၅ တန္းေက်ာင္းသူအရြယ္မွာ မိဘႏွစ္ပါးဆုံးပါးသြားခဲ့သည္။ က်မရဲ႕မိဘေတြမရွိေတာ့တဲ့ေနာက္ ပိုင္းမွာ က်မကိုအေမ့သူငယ္ခ်င္း အေမနန္းကေမြးစားခဲ့သည္။ အေမနန္းကက်မကိုေက်ာင္းဆက္ထားခဲ့ သည္။ ဒါေပမယ့္အေမနန္းတို႔စီးပြါးေရး အဆင္မေျပေသာအခါ က်မကိုေက်ာင္းထုတ္ခဲ့သည္။ ေက်ာင္း ကထြက္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ အရက္ဆိုင္မွာလူလိုတယ္ဆိုလို႔ က်မ၀င္လုပ္ခဲ့ရပါသည္။ အေမနန္းဆီမွာေန စဥ္က၊ ပိုက္ဆံမသုံးဘူးပါ။ ေငြရရင္ဘယ္လုိလွေအာင္ဆင္မယ္ ျပင္မယ္ဆိုတာကိုပဲေတြးခဲ့သည္။ ရတဲ့ ပိုက္ဆံေတြကုိလည္း အေပ်ာ္အပါးမွာပဲအသုံးျပဳခဲ့သည္။ က်မ အေမနန္းအိမ္ကိုလည္း တခါတရံျပန္လာ ေလ့ရွိသည္ အေမနန္းဆီမွာ သားႏွစ္ေယာက္ရွိသည္။ သူတို႔က ကိုေအာင္နဲ႔ ကိုလတ္တုိ႔ ျဖစ္သည္။ က်မ အေမနန္းဆီကိုလာေတာ့ အေမနန္း ေနမေကာင္းျဖစ္ေနသည္။

က်မက သူ႔သားႏွစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ကုိေအာင္နဲ႔ကိုလတ္ကိုေခၚၿပီး ေဆြးေႏြးၾကသည္။ ကိုေအာင္ကအေမ နန္းရဲ႕ေဘးမွာအေဖၚျပဳေပးသည္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မထင္မွတ္ဘဲ ကိုေအာင္က က်မကို လွမ္းေခၚခဲ့သည္။ က်မက သူ႔ရဲ႕ေနာက္ကေန လိုက္သြားခဲ့သည္။ ကိုလတ္က အတင္းအဓမၼ က်မရဲ႕လက္ကုိဆဲြကိုင္ၿပီး သူ႔ရဲ႕ရင္ ခြင္ထဲကုိ အတင္းဆဲြဖက္ခဲ့သည္။ က်မအရမ္းကို ရင္တုန္ထိန္လန္႔ခဲ့ရသည္။ က်မ အတင္းဇြတ္ ႐ုန္းကန္ ေျပးခဲ့ရသည္။ က်မ အရမ္းေၾကာက္တာနဲ႔ အဲဒီအိမ္ကေန ဆင္းေျပးလာခဲ့သည္။ အေမနန္းကုိ လည္း သနားသည္။ ကိုလတ္ကိုလည္း ေၾကာက္သည္။ ဒါနဲ႔ စဥ္းစားမရဘဲ ထြက္ေျပးခဲ့သည္။

က်မအိမ္ကေနဆင္းေတာ့ ညေနေစာင္းအခ်ိန္ျဖစ္သည္။ က်မ ဘယ္သြားရဘယ္လာရမွန္း မသိတဲ့ အ ခ်ိန္မွာ မိန္းကေလးသုံးေယာက္က က်မကို အစ္မဘယ္သြားဖို႔လဲ၊ အစ္မ ဒုကၡေရာက္လာလို႔လားလို႔ ေမးေတာ့ က်မက သြားစရာေနရာမရွိေၾကာင္း ျပန္ေျပာလိုက္သည္။ အကူအညီအေနနဲ႔ ညီမေလးတို႔နဲ႔ အတူေနရာတခုကို ေရာက္ေအာင္သြား ရေအာင္လို႔ေျပာလိုက္သည္။ အစ္မညီမတို႔နဲ႔လိုက္မလားဆို ေတာ့ “ေအး” လိုက္မယ္လို႔ ေျပာလိုက္ရင္း သူတို႔သုံးေယာက္ရဲ႕ေနာက္ကုိ လိုက္သြားခဲ့သည္။

သူတို႔က အခန္းတခုထဲကုိ ၀င္သြားခဲ့ၾကသည္။ အဲဒီေနာက္မွာ ေယာက္်ားေလးေတြလည္း အမ်ားႀကီး လာ ၾကသည္။ က်မကေတာ့ အျပင္ကခုံတခုမွာ ထိုင္ေနခဲ့သည္။ အဲဒီေနရာက စားေသာက္ဆိုင္လိုမ်ဳိး ဘဲ။ ဒါကို က်မက အလုပ္ရမလားဆိုၿပီး သြားေမးခဲ့သည္။ အလုပ္ကေတာ့ မပင္ပန္းပါဘူးလို႔ေတာ့ ေျပာ သည္။ က်မ ဘာအလုပ္မွန္းမသိခဲ့ရပါ။ အလုပ္ကေတာ့မပင္ပန္း ဒါေပမယ့္ အခုအေျခအေနက ေနစရာ မရွိဘူးျဖစ္ေနသည္။ ဒါနဲ႔ က်မအလုပ္ရွင္မွာ အကူအညီေတာင္းၿပီး အလုပ္ရွင္ဆီမွာပဲ ေနထိုင္သည္။ အ လုပ္ကိုလုပ္ဖို႔ ၀တ္ဆင္ရန္အခန္းထဲမွာ အထည္ေတြကို လာခ်ေပးသည္။ က်မက ယခင္ကတည္းက အ လွမက္တဲ့သူဆိုေတာ့ အ၀တ္အစားလွလွျမင္ေတာ့ ၀တ္ျခင္တဲ့စိတ္ကေပါက္လာသည္။ က်မက အသား ေလး၀င္းေတာ့ ဘယ္အရာ၀တ္လိုက္ ၀တ္လိုက္တိုင္းလွေနသည္။ က်မက အလုပ္ကုိမသိရေသးဘဲ အ ၀တ္ေတြရဲ႕ လွပစဲြေဆာင္မႈေၾကာင့္ ေက်နပ္ေနခဲ့သည္။ မနက္က်ေတာ့အလုပ္ရွင္က အခန္းတခုထဲမွာ ေနခုိင္းသည္။ က်မ ၀င္သြားလိုက္ေတာ့ အိပ္ခန္းတခုျဖစ္သည္။ က်မက အိပ္ခန္းကို ရွင္းလင္းရင္း အ ခန္းတံခါးကုိ လူတေယာက္ လာေခါက္ခဲ့သည္။ သူက သူ႔ရဲ႕အခန္းထဲကုိ ၀င္လာခဲ့သည္။ သူက သူ႔အ ခန္းထဲမွာရွိေနတဲ့ က်မကုိ ဟိတ္ ဒီနားကိုလာခဲ့ဦးလို႔ေျပာေတာ့ က်မက ခတ္္ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ သြားခဲ့ သည္။ က်မကို သူကမေျပာမဆိုဘဲ နမ္း႐ွိဳက္ခဲ့သည္။ က်မက သူ႔ရဲ႕အနမ္းေလးကုိ ေက်နပ္ႏွက္ သက္ ခဲ့သည္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်မက ေယာကၤ်ားေလးေတြကို ခ်စ္တတ္တဲ့စိတ္ေတြ ေပၚလာခဲ့သည္။

သူက က်မကို ကုတင္တခုေပၚမွာ ႏွစ္ေယာက္သား လွဲယွက္ျဖစ္ေအာင္ ပခုံးႏွစ္ခုကို ကုိင္ၿပီးလွဲလိုက္ သည္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း က်မဘာမွ မသိရခဲ့ရဘူး၊ သူႏွင့္က်မ သုံးရက္ေလာက္ အတူေနခဲ့ရသည္။ က်မ က သူ႔ကို အခ်စ္ဦးအျဖစ္ စဲြလမ္းခဲ့သည္။ သူက သုံးရက္ေျမာက္ေတာ့ အခန္းကေန ထြက္သြားသည္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ က်မက သူ႔ကိုေပးဆပ္ရသလိုမ်ဳိးပဲ ေယာကၤ်ားေလးေတြကို ေပးဆပ္ခဲ့ရသည္ က်မက သူ ကလြဲၿပီး စိတ္မ၀င္စားေတာ့သျဖင့္ အလုပ္ရွင္က က်မကိုေခၚၿပီး နင့္ေၾကာင့္ ငါ့ဧည့္သည္ေတြ (ဖီး) မလာ ဘူးျဖစ္ေနသည္။ အဲဒီေတာ့ နင္က ဘာျပန္ေပးဆပ္မလဲလို႔ က်မကို ေမးခဲ့သည္။

က်မက ျပန္မေျဖသျဖင့္ က်မကို အဲဒီထက္ညစ္ပတ္တဲ့ အခန္းေတြထဲမွာ က်မနဲ႔ရြယ္တူေတြ ကိုယ္လုံး တီး အျဖစ္နဲ႔ေတြ႔ရေတာ့ ငါေတာ့အရွက္မဲ့တဲ့မိန္းမ ျဖစ္ေတာ့မည္ဆိုၿပီး သြားပုန္းမည္အလုပ္မွာ လူ၀ ႀကီးတေယာက္္က က်မရဲ႕ ဂုတ္ကအက်ႌကိုလွမ္းဆဲြၿပီး က်မကိုသူ႔ရဲ႕လူေတြနဲ႔ခ်ဳပ္ထားၿပီး က်မ ကိုယ္ေပၚ က အ၀တ္ေတြကို ဆဲြျဖဲခၽြတ္ယူၿပီး က်မကို အတင္းအဓမၼက်င့္ခဲ့သည္။ က်မက ကိုယ္ခ်စ္တဲ့့သူကို ေပး မယ့့္ အၾကင္နာေတြေရ စုန္ေမ်ာသြားခဲ့သည္။

က်မကို က်မရဲ႕အေဖာ္ေတြက သူငယ္ခ်င္းနင္ေပ်ာ္ေပ်ာ္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာလိုက္စမ္းပါ။ နင့္ရဲ႕စြဲေဆာင္မႈနဲ႔ဆို ရင္ နင္ငါတို႔ထက္သာမွာပါလို႔ ေျပာသြားခဲ့သည္။ က်မက အေတြးေတြနဲ႔ စိတ္မပါတဲ့အလုပ္ကို လုပ္ခဲ့ရ သည္။ ေနာက္ၿပီး ဒီလုပ္ငန္းမွာ က်မတို႔အတြက္ လိင္ဆက္ဆံရာမွာ ဘာအကာအကြယ္မွ မပါရွိခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ က်မက စိတ္မပါတဲ့အလုပ္အတြက္ စိတ္ညစ္ၿပီး အျပင္းဖ်ားခဲ့ပါသည္။ ညဘက္ဆိုရင္ အိပ္ မက္ဆိုးေတြေၾကာင့္ အိပ္မေပ်ာ္ခဲ့ဘူး၊ က်မရဲ႕ ေရာဂါကအျပင္းဖ်ားရာကေန တကိုယ္လုံးအနာ အဆာ ေတြေပါက္လာခဲ့သည္။ က်မကိုလည္း ဘယ္သူမွ ဂ႐ုမစိုက္ေတာ့ဘူး၊ ေနာက္ဆုံး သူေ႒းက က်မကို လူ ေတြနဲ႔ေ၀းတဲ့တေနရာမွာ အိမ္တလုံးနဲ႔ ပစ္သြားခဲ့သည္။ က်မက တေယာက္တည္း အေနအထိုင္မ ေကာင္း စိတ္ဆင္းရဲၿပီး ခုခံအားေတြက်ဆင္းခဲ့သည္။ အေနအထိုင္မေကာင္းတာကတမ်ဳိး လူေတြရဲ႕ျပစ္ ပယ္မႈေၾကာင့္စိတ္အားငယ္ ရတာကတဖုံနဲ႔ လုံး၀ စိတ္ဆင္းရဲခဲ့ရသည္။

က်မကို အဲဒီသူေ႒းထားခဲ့တဲ့ျခံနားက ဦးေလးတေယာက္က တူမရဲ႕ေရာဂါေတြကို ဘယ္သူကုိေျပာျပလဲ၊ ဘာေဆးေတြေသာက္လဲလို႔ လာေမးသည္။ အဲဒါနဲ႔တုန္ရီေနတဲ့ပါးစပ္နဲ႔ ဦးေလးရယ္သမီးရဲ႕ ေရာဂါကိုသိ ဖို႔ ေနေနသာသာ က်မရဲ႕ အနားမွာဘယ္သူမွမရွိဘူး၊ က်မအေနနဲ႔လည္း လူ႔ေလာကမွာ မေနသင့္ေတာ့ ဘူးလိို႔ ထင္ေနမိသည္။ ဦးေလးရယ္ က်မကုိ လူ႔ေလာကကေနထြက္ခြာသြားရင္ က်မကို ေသခ်ာျမႇဳပ္ ႏွံေပးပါေနာ္။ ဒါတခုေတာ့ အကူအညီေတာင္းပါရေစ။ ဘယ္လုိေျပာလိုက္တာလဲ တူမေလးရယ္ ဦးေလး ခု ဆရာ၀န္သြားေခၚလာခဲ့မယ္။ ခဏေလးေစာင့္ေနအံုးေနာ္လို႔ ဦးေလးကေျပာသြားခဲ့သည္။

ဦးေလးဆရာ၀န္ေတြနဲ႔ အတူလာေနတာကိုေတြ႔ေတာ့ က်မရဲ႕စိတ္ေတြအားရွိလာခဲ့သည္။ က်မရဲ႕ေရာဂါ ေတြကိုၾကည့္ၿပီး ေရာဂါရဲ႕လကၡဏာအရ AIDS ဆိုတာကို သိလိုက္ရသည္။ က်မက AIDS ေရာဂါဆို တာဘာလည္း ကူးစက္တတ္လား ကုသလို႔ေရာရရဲ႕လားဦးေလးရယ္။ AIDS ဆိုတာခုခံအား က်ဆင္းတဲ့ ေရာဂါျဖစ္သည္။ ကူးစက္တတ္တယ္ ဒါေပမယ့္မကူးစက္ေအာင္ေနထိုင္လို႔ရသည္။ ကူးစက္ႏိုင္တာက AIDS ေရာဂါပိုးရွိတဲ့ေသြးကုိသြင္းမိျခင္း၊ AIDS ေရာဂါသည္ကိုထိုးၿပီးေသာ ေဆးထိုးအပ္နဲ႔တျခားသူကို ထိုးမိျခင္း၊ ခၽြန္ထက္တဲ့အရာနဲ႔ AIDS ရွိသူရဲ႕ေသြးနဲ႔ထိမိရာမွ၊ က်န္ခဲ့ေသာေသြးေတြကိုတျခားသူကအ သုံးျပဳမိ၍ထိခိုက္မိျခင္း၊ ေဆးမွင္ေၾကာင္ကို AIDS ေရာဂါသည္ႏွင့္ အတူတေခ်ာင္းတည္းအသုံးျပဳျခင္း၊ မူးယစ္ေဆး၀ါးအတူသုံးစဲြျခင္း၊ အကာအကြယ္မဲ့လိင္ဆက္ဆံျခင္းစသည္လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ AIDS ေရာ ဂါကိုကူးစက္ႏိုင္သည္။ “ဒါဆိုဦးေလးမကူးစက္ေအာင္ေနထိုင္တာကေရာဟင္” အေပၚကအခ်က္ေတြကုိ လိုက္နာရင္ၿပီးၿပီေပါ့။

AIDS ရွိသူနဲ႔ အခုလိုေျပာဆုိေနရာကေနမကူးစက္ႏိုင္၊ ထမင္းအတူစားရာကေနမကူးႏိုင္၊ အက်ႌအတူ ၀တ္၍ မကူးႏိုင္၊ ထိေတြ႔မိရင္လည္း မကူးႏိုင္ပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီအခ်က္ေတြကုိသိနားလည္ရင္ AIDS ေရာ ဂါသည္ေတြကို မပစ္ပယ္ဘဲ မိမိႏွင့္အတူ လုပ္ငန္းခြင္မွာပဲ လုပ္ကုိင္ႏိုင္ေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။

ဒါေၾကာင့္မို႔ေရာဂါသည္ေတြအေပၚမွာဂ႐ုဏာစိတ္၊ ေမတၱာစိတ္ေတြနဲ႔ အားေပးကူညီရင္းသူတို႔ေတြေပ်ာ္ ရႊင္ေအာင္၊ ပိုးကိုက္တဲ့ပန္းဆက္လန္း၍ရွင္သန္ေအာင္ ႀကိဳးစားႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဒီစာေစာင္မွတဆင့္ အ မ်ားျပည္သူတုိ႔ကို အသိေပးလႈံ႔ေဆာ္ လိုက္ပါသည္။

ႏွင္းႏွင္းလြင္
SAW High School
ကမၻာ့ ေအအုိင္ဒီအက္စ္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္


0 comments: