Thursday 11 December 2008

လူဆိုး လံုး၀ မဟုတ္ရပါဘူးကြယ္













(ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၃ ရက္ေန႔ေရာက္တုိင္ က်င္းပၿမဲျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေမြးေန႔အထိမ္းအမွတ္ ပန္းခ်ီကားမ်ား)


ကိုသီလသည္ ထိုင္း-ဗမာနယ္စပ္ ၿမိဳ႕ကေလးတၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိေနသည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ ပင္ျပည့္ ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ထိုနယ္စပ္ၿမိဳ႕ကေလးမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံကပိုင္ဆိုင္ေသာ ၿမိဳ႕ကေလးျဖစ္သည္။ ထိုင္း ႏိုင္ငံပိုင္ၿမိဳ႕ကေလးတၿမိဳ႕ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာျပည္သားအမ်ားစု အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖင့္လာ ေရာက္ေနထိုင္ကုန္ေသာ ၿမိဳ႕ကေလးျဖစ္သည္။ တရားမ၀င္၊ တရားမ၀င့္တ၀င္၊ ဒုကၡ သည္၊ပ်ံက် စသည္ျဖင့္ သဏၭာန္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ေနထိုင္သူမ်ားျဖစ္သည္။ အမ်ားစုမွာေကာင္းေရာင္း၊ ေကာင္း ၀ယ္ေနထိုင္ စားေသာက္ၾကသူမ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း တရားမ၀င္မႈဆိုေသာ ဥပေဒက သူတို႔ဘ၀ ေတြကို က်ီးလန္႔ အစာစားကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနရသည္။
မိုးမလင္းခင္ ထိုင္းေတာေမာက၀င္ေရာက္ရွာေဖြ ဖမ္းဆီးလွ်င္ ညိႇဳးငယ္စြာလိုက္သြားရသည္။ ဗမာျပည္ဘက္ကမ္းသို႔ အမႈိက္သ႐ိုက္သဖြယ္ သြန္ပစ္ျခင္းကိုခံရသည္။လမ္းသြား၊လမ္းလာထိုင္း ရဲကဖမ္းလွ်င္ စားစရာမရွိေသာ္လည္း ေလ်ာ္စရာရွိမွ ျဖစ္သည္။ သည္ၾကားထဲ မိန္းကေလး လွတပတဆိုက ဖင္ပုတ္၊ ေခါင္းပုတ္က ခံရေသးသည္။ တရားမ၀င္ အသတ္ခံရသည့္ ေယာက္ က်ား၊ မိန္းမေတြမွာလည္း ထုနဲ႔ေဒး တေန႔နဲ႔တေန႔ ဒီေရအလား တိုးပြားေနၾကသည္။ စီးပြား၊ဥစၥာ ေတြသာ ဒီေရအလား တိုးပြားလိုက္လွ်င္ အဘယ္မွ်ေကာင္းလိုက္မည္နည္း။ အခုေတာ့။

ထိုဒုကၡၿမိဳ႕ကေလးတြင္ ဗမာကေလးမ်ားမွာလည္း အင္ႏွင့္အားႏွင့္ တရားမ၀င္ေရာက္ရွိ ေနၾက သည္။ တခ်ဳိ႕က မိဘေတြႏွင့္ပါလာသည္။ တခ်ဳိ႕က မေကၽြးႏိုင္၊ မေမြးႏိုင္၍ မိဘကစြန္႔ ပစ္ခဲ့သူ မ်ား။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေရေမ်ာကမ္းတင္ နယ္ပယ္သစ္ကို စြန္႔စားရွာေဖြလာေသာ အိမ္ေျပး က ေလးမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အရြယ္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ဗမာအပါအ၀င္ လူမ်ဳိးေပါင္းစံု ျမန္မာႏိုင္ငံက ကေလး မ်ားျဖစ္သည္။

ကိုသီလသည္လည္း အမိျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို ခ်စ္ရက္ႏွင့္ တရားမ၀င္စြန္႔ခြာလာေသာ ျမန္မာ ျပည္သားစစ္စစ္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္မွာတုန္းက ဆယ္တန္းကို အမွတ္ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ တကၠသုိလ္ မတက္ႏိုင္သျဖင့္ စာေပးစာယူျဖင့္ ဘြဲ႔ရခဲ့ရသည္။ ဘြဲ႔ရျပန္ေတာ့ လည္း ဆိုက္ကားနင္းရမလို၊ ေရလွည္းပဲတြန္းရမလိုႏွင့္ ေက်းလက္ဆြဲခန္႔ ေက်ာင္းဆရာ ၀င္လုပ္ ခဲ့ရသည္။ ေလး၊ငါးႏွစ္ခန္႔လုပ္အၿပီးတြင္ ကိုသီလအေတာ့္ကို စိတ္ဓါတ္က်သြားေတာ့သည္။ သူ႔ ေက်ာင္းကေလးတြင္ စာသင္သားကေလးမ်ား နည္းသထက္နည္းလာကာ လက္ဆယ္ေခ်ာင္း ပင္မျပည့္ခ်င္ေတာ့။ ေက်ာင္းသား မိဘမ်ားမွာလည္း တာ၀န္မေက်လို႔ဆိုၿပီး အဖမ္းခံရကာ ၿမိဳ႕ အခ်ဳပ္ထဲေရာက္သူကေရာက္၊ ထြက္ေျပးသူကေျပးႏွင့္။ တစစႏွင့္ သူစာသင္သည့္ တြဲဘက္ အ လယ္တန္းေက်ာင္းကေလးမွာ ရြာပ်က္ကမ္းပါး လိုျဖစ္လာသည္။ သည္လိုႏွင့္ ကိုသီလသည္ စာသင္ေက်ာင္းကေလးကိုေရာ၊ ဇာတိေမြးရပ္ေျမႏွင့္ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းရဲ႕ ခ်စ္လွစြာေသာ အမိျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးကိုပါ ခ်စ္ရက္နဲ႔လြမ္းခ်က္က နာလြန္း လွစြာျဖင့္ မခြဲခ်င္၊ ခြဲခ်င္ ခြဲခြာခဲ့ရပါေတာ့သည္။

ဤသို႔ျဖင့္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ကေလးသို႔ ကိုသီလ ေရာက္လာခဲ့သည္။ ကိုသီလ ထိုင္းႏိုင္ငံ မဲေဆာက္ ၿမိဳ႕ကေလးသို႔ တရားမ၀င္ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါသည္။ေရာက္စသံုးေလးႏွစ္ခန္႔မွာ ကိုသီလ ပန္းရံလုပ္ ငန္းတြင္ အုတ္သယ္၊ ေက်ာက္သယ္ ၀င္လုပ္သည္။ ေတာေမာအဖမ္းခံရၿပီး ဗမာဘက္ကမ္းျပန္ ပုိ႔သည္။ အတုျမင္အတတ္သင္္ဆိုသလို သူလိုဘ၀တူေတြႏွင့္အတူ ခပ္တည္တည္ မဲေဆာက္ ဘက္ကမ္း ျပန္ကူးလာခဲ့သည္။ ၾကံဳရာက်ဘန္း၀င္လုပ္သည္။ သည္လိုႏွင့္ ကိုသီလသည္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ရွိ ျမန္မာျပည္သား ကေလးငယ္မ်ားကို စာသင္ေပးေနေသာ (တရား ၀င္မွန္း၊မ၀င္ မွန္းလည္း မေသခ်ာ၊ မေရရာလွေသာ) စာသင္ေက်ာင္းကေလးတြင္ ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္က ေလးကို ရခဲ့ပါေတာ့သည ္။

ဆရာေလး စာသင္ေနေသာ ေက်ာင္းကေလးသည္ မဲေဆာက္ ဆင္ေျခဖံုးတြင္တည္ရွိသည္။ က ေလးမ်ားမွာလည္း မူႀကိဳမွအလယ္တန္းအရြယ္ထိျဖစ္သည္။ ဘ၀အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ေရာက္ လာၾကသူ မ်ားျဖစ္သလို စိတ္ခံစားမႈမ်ားမွာလည္း အမ်ဳိးမ်ိဳးျဖစ္ၾကသည္။ ကိုသီလက မူလတန္း ႏွင့္အ လယ္တန္းကို သင္ၾကားေပးရသည္။ ျမန္မာစာႏွင့္သမိုင္းကို တာ၀န္ယူသင္ၾကားေပးရသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ဘုမသိ၊ဘမသိေရာက္ လာကုန္ၾကေသာ အျပစ္မဲ့ကေလးမ်ားကို ျမန္မာစာႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းကို သင္ေပးရသည့္အတြက္ သူအရမ္း၀မ္းေျမာက္ဂုဏ္ယူမိသည္။ ေစတနာ လည္း အထူးထားၿပီးသင္ေပးသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုတာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုေပါင္းစံု ေအးအတူပူအမွ်ေနထိုင္ခဲ့တာမို႔ ဘယ္လို ခ်စ္စ ရာေကာင္းၿပီး ဘယ္လိုသမိုင္းမ်ဳိးရွိခဲ့တာ။ နယ္ခ်ဲ႕နဲ႔ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ကို ဘယ္လို ေတာ္လွန္ခဲ့တာ။ လူမ်ဳိးစုေပါင္းစံု ဘယ္လို ေသြးစည္းညီညြတ္ခဲ့တာဆိုၿပီး ကေလးမ်ားကိုသင္ ၾကားေပးေနရေသာ ကိုသီလအဖို႔ သူ႔ဘ၀ကို ေက်နပ္ပီတိ ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။

ကိုသီလသည္ သူ႔ေက်ာင္းသားကေလးမ်ားကို မိဘေမတၱာအေၾကာင္းကို ႀကိဳးစားပမ္းစားသင္ ေပးသည္။ ကေလးအမ်ားစုမွာ ပံုမွန္မိသားစုဘ၀ကို မရရွိၾကေသာေၾကာင့္ မိဘေမတၱာႏွင့္ မိဘ တန္ဖိုးကို ခံစားနားလည္ႏိုင္မႈဘက္တြင္ အားနည္းေနခဲ့သည္။ တခ်ဳိ႕ ကေလးမ်ားဆို အေမကို အရမ္းနာက်ည္းမုန္းတီးသည့္ စိတ္အေျခခံေတြပင္ရွိေနၾကသည္။ အေဖဆိုလွ်င္ေတာ့ ေျပာစရာ ေတာင္မရွိ ျဖစ္ေနခဲ့ရေသာ ဘ၀မ်ားျဖစ္သည္။ ထိုကေလးငယ္မ်ားအဖို႔ မိခင္ႏွင့္ဖခင္ကို မုန္းတီး ေနေသာ စိတ္အေျခခံရွိေသာ ကေလးငယ္မ်ားအဖို႔ သူတို႔.အနာဂတ္သည္ မေတြး၀ံ့ စရာျဖစ္ရ သည္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအေပၚ သူတို႔ခံစားသိျမင္မႈမ်ားသည္ သူစိမ္းျပင္ဆန္သြားႏိုင္သည္ မလား။

ဆရာေလးကိုသီလသည္ ျမန္မာ့သမိုင္းကိုလည္း ကေလးေတြကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ သင္ၾကာ ေပးသည္။ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္္္ဆန္းႏွင့္တကြ အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ ႀကီးမ်ားအေၾကာင္း၊ နယ္ခ်ဲ႕နဲ႔ဖက္္ဆစ္ကို တြန္းလွန္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ အရြယ္အလိုက္၊ အတန္းအလိုက္ နားလည္ သိရွိစြဲၿမဲသြားေအာင္ သင္ၾကားေပးပါသည္။

တေန႔ ငါးတန္းေက်ာင္းသားေလးမ်ားကို ျမန္မာႏွင့္သမိုင္းဘာသာ သင္ေပးေနခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာစာကို အရင္သင္သည္။ မိဘေမတၱာအေၾကာင္းကိုသင္သည္။ မိဘစကားကို နားေထာင္ လိုက္နာေသာ ကေလးမ်ားသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလို တိုင္းျပည္ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လို ျပည္သူကခ်စ္သည့္ ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ႏိုင္သည္ စသည္ ျဖင့္သင္ေပးခဲ့သည္။ ကေလးမ်ားမွာလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ သူ႔သမီး ေဒၚေအာင္္ဆန္း စုၾကည္ဆိုလွ်င္ စိတ္၀င္စားၾကသည္။ ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈလည္းရွိၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေလး ကိုသီလ အေတာ္ကိုအာသြက္ေနခဲ့သည္။

ျမန္မာစာၿပီးေတာ့ ခဏနားၿပီး သမိုင္းကိုဆက္သင္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္္္ဆန္းတို႔ နယ္ခ်ဲ႕ အဂၤ လိပ္ကိုေတာ္လွန္ရန္ ႏိုင္ငံေရးသမား လုပ္ခဲ့ပံုေတြကို သူတို႔နားလည္ႏိုင္ေအာင္ ရွင္းလင္းေျပာ ျပေနသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ရာတြင္ ဘယ္လို႐ိုးသားခဲ့၊ ဆင္းရဲခဲ့ေၾကာင္း၊ ေထာင္လည္းက်ႏိုင္၊ အသက္လည္းေသႏိုင္ေၾကာင္း၊ နယ္ခ်ဲ႕ကိုေတာ္လွန္ဖို႔ ဂ်ပန္ဆီမွာ ပါးနား အ႐ိုက္ခံၿပီး စစ္ပညာသင္ခဲ့ရေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ဆရာေလးကိုသီလ ရွင္းလင္းသင္ျပ ေနခ်ိန္ တြင္ ေရွ႕ဆံုးတန္းက ေက်ာင္းသူ သမီးေလးက ေကာက္ခါ၊ ငင္ကာျဖင့္ ေမးခြန္းတခု ထေမးပါ ေတာ့သည္။
“ဆရာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေမက မလုပ္ဖို႔ မေျပာဘူးလားဟင္ ေသႏိုင္တဲ့အလုပ္ ကိုလုပ္တာ ဘယ္အေမကမတားဘဲ မရွိဘူး ထင္တယ္ေနာ္ ဆရာ”
ကိုသီလ ခဏေတာ့ ေတြသြားသည္။ ေမးခြန္းက အေျဖပါေနသည္။ သူတို႔ေလးေတြ အရြယ္က သူတို႔အရြယ္ ဘာသာစကားကိုသာ နားလည္ႏိုင္မည္။ တုိင္းျပည္ေကာင္းစားေရး၊ အမ်ား ေကာင္းစားေရးအတြက္ မိခင္ေတြက သားေတြကို ႏိုင္ငံေရး၊ ေတာ္လွန္ေရးအလုပ္ေတြကို ၾကည္ ၾကည္ျဖဴျဖဴေပးလုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုၿပီး ေျပာရင္ေရာ သူတို႔ေလးေတြအရြယ္က တကယ္ခံစားနား လည္ႏိုင္ပါ့မလား။ ဆရာေလးကိုသီလ ထိုသို႔အၾကပ္႐ိုက္ေနစဥ္ ေက်ာင္းသားေလးတ ေယာက္ က လက္ညႇိဳးေထာင္ကာ …
“ဆရာ ဒါဆို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္္္ဆန္းလည္း မိဘစကားနားမေထာင္တဲ့ ကေလးျဖစ္ႏိုင္တယ္ေနာ္။ သားတို႔လို လူဆိုးေလးေတြ ျဖစ္မွာေပါ့ေနာ္ ဆရာ”
ဆရာေလး ကိုသီလ ဘာျပန္ေျပာရမွန္း ခ်က္ခ်င္းအေျဖမေတြ႔။ ကေလးေတြကိုျပန္ ေတာ့ေျပာ ရမည္။ မေျပာလို႔မျဖစ္။ ဆရာေလး ကိုသီလ လည္ေခ်ာင္းရွင္းကာ…
“ဒီလို ကေလးတို႔ရဲ႕ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ လူဆိုးမဟုတ္ပါဘူးကြယ္။ တိုင္းျပည္က၊ ျပည္သူ လူထုက ေလးစားခ်စ္ခင္ရတဲ့ လူေကာင္းပါ။ အဲ…ကေလးတို႔လို ေက်ာင္းသားအရြယ္ မွာေတာ့ မိဘကိုႏြဲ႔ဆိုးဆိုးတတ္တဲ့ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ကေလးဆိုးေလး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ခဲ့မွာေပါ့။ အဲ အင္း ဆရာလည္း အဲဒီတုန္းက မေမြးေသးေတာ့ အတိအက်မသိဘူးကြယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ လူေကာင္းတေယာက္ပါ။ လူဆိုးလံုး၀မဟုတ္ရပါဘူးကြယ္ … ေနာ္ ကေလးတို႔ ေနာ္”
ထိုစဥ္ ေက်ာင္းဆင္းေခါင္းေလာင္းထိုးသံက ကိုသီလကို သက္ညႇာေစခဲ့သည္။ အဖိႏွိပ္ခံ ျပည္သူ႔ အေရးနဲ႔ မိဘေတြရဲ႕ စိုးရိမ္မႈက ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေမတၱာတို႔ လြန္ဆြဲၾကတဲ့အခါ အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူ႔ အေရးက ပိုအေရးႀကီးလို႔ အေလးေပးေဆာင္ရြက္ရမယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ကေလးတို႔ခံစားနာ ယူႏိုင္မယ့္အထိ ဆရာေလးကိုသီလ မင္းတို႔ကို ေစာင့္ေနပါဦးမယ္ …..။ ။


(SAW)

8 comments:

Han Thit Nyeim said...

`လူဆိုး´ ဆိုတာ ဒီလိုသတ္မွတ္ခ်က္ေတြရွိတယ္ လို႔ ကေလးေတြကို သင္ေပးရမလို ျဖစ္ေနၿပီ။

လင္းဦး(စိတ္ပညာ) said...

လူဆိုး.......လာဖတ္၏

Welcome said...

နယ္စပ္ေရာက္ ျမန္မာ လူမ်ိဳးမ်ား အားလံုးရဲ႕ ဘ၀ကုိ စာနာနားလည္မိပါတယ္။ ကေလးေတြရဲ႕ ပန္းခ်ီ လက္ရာကုိ ၾကည့္သြားတယ္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေမြးေန႔ ဆုိတဲ့ ကဗ်ာေလးေတာင္ မေရရြတ္ခဲ့မိတာ ၾကာၿပီ။

http://winzaw-mdy.blogspot.com

Anonymous said...

လူဆိုးမဟုတ္ကို လာဖတ္ရင္း က်ေနာ့္ ရည္မွန္းခ်က္ေလး ျပန္ေပၚလာတယ္.. ငယ္ငယ္က ေက်ာင္းဆရာ ျဖစ္ခ်င္ခဲ့တာ... ေနာင္ဘဝမွာ လူျပန္ျဖစ္ခဲ့မယ္ ဆိုရင္ ေက်ာင္းဆရာ ဘဝေလးကို ရခ်င္ပါတယ္..

nay way said...

လာဖတ္သြားပါတယ္.

Nge Naing said...

စာလာဖတ္ၿပီး မွ်ေ၀ခံစားသြားပါတယ္။ ျမန္မာျပည္အျမန္ဆံုး ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစ။

ေမသူပိုင္ said...

လူဆိုး လံုး၀ မဟုတ္ရပါဘူးကြယ္
အေရးအသားလဲ အလြန္ေကာင္းလြန္းပါတယ္
ေလးစားလ်က္
ေမသူ

ငြန္ငယ္ said...

အရမ္းေကာင္းတဲ႔ ဝထၱဳေလးပါပဲ။က်မလည္း ဟိုမွာ ဆရာမ လုပ္ခဲ႔ဘူးေတာ႔ စာနာ နားလည္းမိပါတယ္။အဆင္ေျပ ေအးခ်မ္းပါေစလို႔
ဆုေတာင္းေပးပါတယ္ရွင္႔။ခင္မင္ေလးစားလွ်က္