Thursday 24 February 2011

မိမိဘ၀ စာမ်က္ႏွာ

ဘ၀ဆိုုသည္မွာ ေမြးကင္စကေလးအရြယ္မွစ၍ လူရယ္လို႔ျဖစ္ လာသည့္ အခ်ိန္တြင္ မိမိ၏ ဘ၀တသက္တာ ေရွ႕ေရးအတြက္ ေအးခ်မ္းသာယာေစဖို႔ ပညာသင္ၾကားၿပီးလွ်င္ မိမိသင့္ေတာ္ရာ လုပ္ငန္းတတခုခုကို ရွာေဖြလုပ္ကိုင္ရပါသည္။ ထို႔အျပင္ တေန႔ တာစာ၀တ္ေနေရး ၀မ္းစာအတြက္ကိုလည္း ႐ုန္းကန္လုပ္ကိုင္ ရ ပါသည္။

ေလာကႀကီးမွာ လူတိုင္းလူတိုင္းသည္ လူရယ္လုိ႔ျဖစ္လာသည့္ အ ခါတြင္ မိမိကို အရမ္းခ်စ္ၾကပါသည္ဟု ဆိုၾကသည့္ မိဘႏွစ္ပါး ႏွင့္တကြ ေဆြမ်ဳိးခ်င္းမ်ားသည္လည္း မိမိအနားတြင္ အျမဲလာ ေရာက္ ျပဳစုယုယေပးႏိုင္သည္ မဟုတ္ေပ။ မိမိ၏ ဘ၀ေရွ႕ေရးအတြက္ကိုသာ အျမင့္ဆံုးေနရာသို႔ ေရာက္ေအာင္ အားသစ္အင္သစ္၊ ဇြဲ၊ သတၱိတို႔ျဖင့္ မိမိကို္ယ္တိုင္ ႐ုန္းကန္ေလွ်ာက္လွမ္း ရပါသည္။

က်မ၏ ဘ၀ျဖစ္စဥ္မွာ က်မ၏အေမသည္ က်မကို ေမြးဖြားရန္အတြက္ မီးေနခန္းထဲတြင္ (၇ ရက္) တပတ္ ၾကာ ၿပီးမွ က်မကို ေမြးဖြားခဲ့ပါသည္။ က်မကို ေမြးဖြားေသာေန႔တြင္ က်မ၏ အေဖသည္ အရက္ေတြ အရမ္းမူးေနပါ သည္။ အေဖသည္ ေသြးအလြန္ ဆိုးပါသည္။ အထူးသျဖင့္ အေဖ အရက္မူးသည့္ အခါတိုင္းတြင္ အေမ့ဆိီက ပိုက္ဆံေတာင္းတတ္သည္။ အေမက ပိုက္ဆံမရွိဘူးဟု ဆိုျပန္လွ်င္လည္း အေဖသည္ အေမ့ကို ရန္ရွာတတ္ သည္။ တေန႔ အေဖသည္ အေမ့နားရြက္မွ နားကပ္ကို ေသြးထြက္သည့္ တိုင္ေအာင္ ဆြဲျဖဳတ္ၿပီး ယူေဆာင္သြား ပါေတာ့သည္။

အေဖသည္ အေပ်ာ္အပါးလည္း လိုက္စားတတ္သည္။ တေန႔တြင္ အေမက က်မကို ခ်ီၿပီး အေဖ့ကို လိုက္ရွာ ေသာအခါ အေဖက မိန္းကေလးတေယာက္ႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးေနသည္ကို ေတြ႔ရွိခဲ့ပါသည္။ ထိုအခါ အေဖႏွင့္အေမ စကားမ်ားရင္း ရန္ျဖစ္ၾကသည္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ ေက်ာခိုင္း ခြဲခြာခဲ့ၾကသည္။ အေဖႏွင့္ အေမကြဲသြားၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ အေမသည္ ဘာအလုပ္ကိုမွ ရွာေဖြၿပီး မလုပ္တတ္ေတာ့ မင္းသစ္ဦး ၏ အေဖျဖစ္သည့္ ဦးလွေအာင္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုၿပီး အိမ္ေထာင္သစ္ ထူေထာင္ခဲ့့ပါသည္။ က်မသည္ အေမ၏ ေယာက္်ားကို `ဦး´ ဟုေခၚခဲ့သည္။

ဦးႏွင့္အေမ လက္ထပ္ၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္းတြင္ က်မအတြက္ကစားေဖာ္ ကစားဘက္အျဖစ္ ေမာင္ေလး တ ေယာက္ ရရွိခဲ့ပါသည္။ ေမာင္ေလး၏ အမည္မွာ မင္းသစ္ဦး ျဖစ္သည္။ ေမာင္ေလး ႀကီးျပင္းလာေသာအခါ က်မတို႔ မိသားစုသည္ ဘန္႔မိုင္မွ မယ္ေတာင္သို႔ ေရြ႕ေျပာင္းေနထိုင္ခဲ့ပါသည္။ မယ္ေတာင္ သို႔ေရာက္ေသာ အ ခါ ဦးသည္ ပန္းရံ အလုပ္ကိုလုပ္ကုိင္ကာ အေမကလည္း အိမ္ေဖာ္အလုပ္လုပ္ၿပီး က်မတို႔ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ ကို ထိုင္းေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းထားေပးခဲ့ပါသည္။

ဦးသည္ က်မတို႔ မိသားစုေပၚတြင္ အနစ္နာခံရာတြင္ ပန္းရံအလုပ္မွ ျပဳတ္ေသာအခါ မိသားစု စား၀တ္ေနေရး အဆင္ေျပ ေစေရး အတြက္ သူတပါး မလုပ္ခ်င္သည့္ အမိႈက္ကားလိုက္ရသည့္ အလုပ္ကိုလုပ္ၿပီး က်မတို႔ မိ သားစုကို ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္ ခဲ့ပါသည္။ ဦးသည္ က်မ၏ အေဖအရင္းတေယာက္ မဟုတ္ေပမဲ့ က်မတို႔ အေပၚတြင္ မွဲ႔တေပါက္ မစြန္းထင္းေအာင္ အေဖအရင္းတေယာက္ကဲ့သို႔ ယေန႔ထိတိုင္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ ပါ သည္။

ဦးသည္ အမႈိက္ကားအလုပ္ကို လုပ္ရသည့္အတြက္ေၾကာင့္လည္း ထိုင္းေက်ာင္းရွိ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား မ်ားက က်မတို႔ ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္ကို အမႈိက္ကားအိမ္မွာ ေနၿပီး အမႈိက္ကားက ရသည့္ အႂကြင္းအက်န္ ေတြကို ေကာက္ယူၿပီးစားသည္ဟု ကဲ့ရဲ႕ေျပာဆိုျခင္းကို ခံခဲ့ရပါသည္။ က်မတို႔ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ကို ကဲ့ရဲ႕ ျခင္းကေန လြတ္ေျမာက္ဖို႔အတြက္ ထိုင္းေက်ာင္းကေနထုတ္ၿပီး SAW ေက်ာင္းတြင္ ဆက္လက္ထားေပးခဲ့ပါ သည္။

က်မတို႔ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္သည္ SAW ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ အရမ္းကို ၀မ္းသာေပ်ာ္ရြင္မိပါသည္။ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေက်ာင္းရွိေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားသည္ က်မတို႔ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္အေပၚ တြင္ အဆင့္တန္းမခြဲျခားဘဲ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ဆက္ဆံေျပာဆိုေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ SAW ေက်ာင္း တြင္ ျမန္မာဘာသာ တမ်ဳိးတည္းကိုသာ သင္႐ံုသာမက အျခားဘာသာရပ္မ်ားကိုလည္း သင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ သည္။ SAW ေက်ာင္းရွိ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကလည္း စာသင္ေကာင္းၿပီး စိတ္ေနသေဘာထားလည္း ေကာင္းၾက သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ S A W ေက်ာင္းတြင္ ပညာသင္ၾကားခြင့္ႏွင့္ က်မ တတ္ေျမာက္ခ်င္သည့္ ထိုင္းဘာသာကို သင္ၾကားခြင့္ ရရွိခဲ့ေသာေၾကာင့္ အလြန္႔ကို ၀မ္းသာမိပါသည္။

တတိယတန္းႏွစ္ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္တြင္ က်မသည္ အျပင္ေလာကသို႔ထြက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ ခဲ့ရပါ သည္။ က်မ လုပ္ခဲ့ရသည့္အလုပ္မွာ ၾကံစိုက္္လုပ္ငန္း ျဖစ္သည္။ ၾကံစိုက္လုပ္ငန္းမွာ ေနပူထဲတြင္ ရပ္ၿပီး ေပါက္ တူးေပါက္ရသည္။ ၾကံစည္းကိုလည္း ထမ္းရသည္။ ထိုအခါ က်မ ေပါက္တူးကုိ ေကာင္းေကာင္း မေပါက္တတ္ သည့္အတြက္ လက္ေတြမွာ ေပါက္ျပဲကုန္ပါေတာ့သည္။

ၾကံစည္းကိုလည္း မႏိုင့္တႏိုင္ ထမ္းရသည္။ ၾကံစိုက္ရင္း ပင္ပန္းမႈေတြကို ၾကံဳေတြ႔ရသလို ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြကို လည္း ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရပါသည္။ တေန႔မွာ က်မ ၾကံစိုက္ေနရင္း အမွတ္တရ အျဖစ္အပ်က္တခုကို ရရွိခဲ့ဖူးပါ သည္။ ထိုေန႔ကစ က်မသည္ စပန္႔ေဘာင္းဘီရွည္ကို ၾကံစိုက္လုပ္ငန္းထဲသို႔ ၀တ္ဆင္သြားခဲ့ပါသည္။ ၾကံစိုက္ရာတြင္ ေျမာာင္းကိုခြၿပီး ၾကံကိုစိုက္ုထည့္ရသည္မို႔ က်မသည္ ေျမာင္းကို အားရပါးရခြၿပီး ၾကံကို အားကုန္စိုက္သည့္ အ ခါ ေဘာင္ဘီဂြကို ထိုးမိသြားၿပီး ဂြမ္းကနဲ ေဘာင္းဘီဂြ ျပဲသြားပါေတာ့သည္။ အခ်ိန္ကလည္း ေန႔လည္မြန္းတည့္ ထမင္းစားခ်ိန္ ျဖစ္ေနသည္။ လူေတြက က်မကို ၀ိုင္းလုိ႔ၾကည့္ေနၾကပါသည္။ ထိုအခ်ိန္မွစၿပီး က်မ၏အမည္မွာ အလုပ္ခြင္ထဲတြင္ မဂြျပဲ ဟု အမည္တြင္သြားပါေတာ့သည္။

စတုတၱတန္းႏွစ္ ႏွင့္ ပဥၥမတန္းႏွစ္ေတြတုန္းက ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္ကိုေရာက္လွ်င္ က်မသည္ အိမ္စက္႐ံု ကေလး တ႐ံုမွာ ၀င္ေရာက္ စက္ခ်ဳပ္ခဲ့ရသည္။ စက္႐ံုအလုပ္ကို လုပ္ရတာမို႔ (OT) ဆိုလွ်င္လည္း ည ၁၀ နာရီ ၁၁ နာရီ ဆင္းရၿပီး အထည္အေရးႀကီးသည့္ေန႔မ်ားဆိုလွ်င္ မိုးလင္းေပါက္ဆင္းရသည္။ ည (OT) ဆင္းခ်ိန္တြင္ လမ္းမေပၚက ေနအိမ္ကိုျပန္ရေသာေၾကာင့္ လမ္းသရဲေတြႏွင့္ ေတြ႔မွာကိုလည္း ေၾကာက္ေနရပါသည္။ က်မ အ ျဖစ္ခ်င္ဆံုး ဆႏၵမွာ SAW ေက်ာင္းတြင္ က်မေက်ာင္းၿပီးလွ်င္ SAW ေက်ာင္းရွိ ေမာင္ညီမေလးမ်ားကို ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကိုယ္စား စာျပန္သင္ေပးမည္ဟု စိတ္ကူးထားပါေသာ္လည္း က်မ၏ ဆႏၵတို႔ မျပည့္၀ႏို္င္ေတာ့ပါ။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ က်မတို႔မိသားစု၏ စား၀တ္ေနေရး အဆင္ေျပေရးအတြက္ အေမက က်မကို ေက်ာင္း ထုပ္ၿပီး အျပင္ေလာကမွာ အလုပ္လုပ္ဖို႔အတြက္ ပဥၥမတန္းႏွစ္ကတည္းက က်မကို ႀကိဳတင္ေျပာထားၿပီးသား ျဖစ္ပါသည္။

ထိုစဥ္က က်မသည္ အေမ့ကို အေမရယ္ သမီးကို သမီးရဲ့ဘ၀ ပညာသင္ခြင့္ ေနာက္ဆံုးႏွစ္အျဖစ္နဲ႔ သမီးကို ဒီ တႏွစ္ေတာ့ ေက်ာင္းဆက္ထားေပးပါေနာ္ ဟုု ေတာင္းဆိုခဲ့ပါသည္။ အေမသည္ က်မ၏ ဆႏၵကို လုိုက္ေလ်ာ ေပးခဲ့ပါသည္။


က်မလို ပညာသင္ခ်င္စိတ္ရွိေနရင္းနဲ႔ ပညာကိုဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ သင္ၾကားခြင့္မရတဲ့ အျဖစ္မ်ဳိးေနာင္လာမည့္ မ်ဳိးဆက္သစ္ ညီ၊ ညီမေလးမ်ားကို လံုး၀ မျဖစ္ေစခ်င္ပါ။ ေက်ာင္းတက္ခြင့္ကို ရခဲ့လ်င္ စာကိုႀကိဳးစားၿပီး မိမိတို႔ ျဖစ္ခ်င္သည့္ ပညာတတ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကေစခ်င္သည္။

ဘ၀၏အေႏြးဓါတ္ျဖစ္ေသာ၊ လူ႔ဘ၀၏စာေပသင္ၾကားခြင္႔ကို ရရွိသူတိုင္းသည္ ေလာကဓံ၏ ႐ိုက္ခတ္မႈကို ၾကံ့ ၾကံ့ခံရင္း မိမိဘ၀၏ ရည္မွန္းခ်က္တခုျဖစ္သည့္ ပညာေရးပန္းတိုင္ဆီသို႔ မေရာက္ေရာက္ေအာင္ ေလွ်ာက္လွမ္း ႀကိဳးစားၾကေစလိုပါသည္။


ေႏြဦး၀တ္မႈန္
ဆဌမတန္း

ဝတ္မႈန္လြင္ျပင္ ... မွ
http://pollenplain.mmblogger.info/

0 comments: