Friday 11 June 2010

ဟုတ္ပါ့ သနားစရာ ကေနဒါပါပဲ (Speed Control)

လမ္းေတြေပၚမွာ အရိွန္ျပင္းျပင္းနဲ႔ ေမာင္းတတ္တဲ့ကားေတြကုိ အရိွန္ထိမ္းဖို႔ ကမၻာေပၚက ႏိုင္ငံအသီး သီးဟာ ကုိယ့္နည္းကုိယ့္ဟန္နဲ႔ ေဆာင္ရြက္ၾကပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ကေတာ့ ကင္မရာမ်ားတပ္ဆင္ ၿပီး ကားအရိွန္ ကုိတြက္ခ်က္တတ္္ၾကပါတယ္။ ၿပီးရင္ ဒဏ္႐ိုက္တယ္။ ဒါေပမဲ႔ အဲဒီစနစ္ဟာ ကုန္က် စရိတ္မ်ားသလို အလုပ္လဲ႐ႈပ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကေနဒါႏိုင္ငံကေတာ့ ေအာက္ပါ အရိွန္ထိမ္း ကိရိဟာ ကုိသံုးပါတယ္။
ဒါဟာ ကင္မရာေတြ တပ္ဆင္ၿပီး ကားေမာင္းသူကုိဒဏ္တပ္ အေရးယူတာထက္ မ်ားစြာထိေရာက္မႈ ရိွၿပီး ကုန္က်စရိတ္လဲ လြန္စြာမွ သက္သာတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ခင္ဗ်ား အတြက္ေတာ့ မသိဘူး..က်ေနာ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ့္ မိန္းမက ဝယ္ေပးထားတဲ႔ ကားေလးပ်က္ မွာ စိုးလို႔ ဒီေနရာေတြမွာ အရိွန္ေလွ်ာ့ေမာင္းမိမွာပါပဲ..။

တကယ္ေတာ့ ဒါေတြဟာ အစစ္ေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူးဗ်ာ.. ပံုကုိၾကည့္ပါ။ ေသေသခ်ာခ်ာ ေတြးၾကည့္ရင္ ကေနဒါလို ကမၻာ့ဖြ႔ံၿဖိဳးၿပီးႏိုင္ငံႀကီးဟာ သနားစရာပါလားဗ်ာ... ဒီလို လမ္းအရိွန္ထိမ္းကိရိဟာေတြကုိ က်ေနာ္တို႔ ခ်စ္တဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သံုးလာတာျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာေပ့ါ... ၿပီးေတာ့ အစစ္ေတြကုိမွ သံုးခဲ႔တာေလ။

ကေနဒါမွာေတာ့ အတုေတြဘဲ သံုးႏိုင္ရွာတယ္ ဗ်ာ... ေနာ္..
"ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္ ျမန္မာျပည္ကုိခ်စ္ပါတယ္...."
သူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ၾကပါေစ။

(Saya Ba ဂ်ီေမးမွ ေပးပို႔ပါသည္)

1 comments:

Maung Maung Kyaw Win said...

I want to read Burmese political movement in Canada written by Saya Ba. By the way, help me find a person named Tun Thwin, son of Professor Hla Thwin, who lives in in Canada. He was our leader in the SEAP Games movement(69). I want to know whether he still living or not. Mediamen never mention about this movement in the history of student revolutions in Burma. May be this movement is not so important. But,it was the first rebellion by the university students since Ne Win regime took over power from the democratically elected government. we had to live in the hell (Insein military prison )for almost two years. We lived together with nearly 300 university students throughout Burma in the notorious jail.
Your comrade
MMKW
07/10/10